arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۷۷۲۳۶
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۲۳ - ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱

خزعلی، معاون رییس جمهور: زنان با مدیریت صحیح مخارج خانواده به پیشبرد مردمی کردن یارانه‌ها کمک کنند

انسیه خزعلی جمعه شب در نشست تخصصی بانوان اقشار مختلف آذربایجان غربی با اشاره به اینکه بانوان باید همراه دولت در مردمی کردن یارانه‌ها باشند از زنان خواست با مدیریت صحیح مخارج خانواده و روشنگری در جامعه به پیشبرد اصولی هدف مردمی کردن یارانه‌ها کمک کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به اقدامات دولت برای مبارزه با فساد و رانت خواری گفت: نقش بانوان در جلوگیری از تورم وحشتناک و مردمی کردن یارانه‌ها بی بدیل است و باید در این زمینه روشنگری کنند.

انسیه خزعلی جمعه شب در نشست تخصصی بانوان اقشار مختلف آذربایجان غربی با اشاره به اینکه بانوان باید همراه دولت در مردمی کردن یارانه‌ها باشند از زنان خواست با مدیریت صحیح مخارج خانواده و روشنگری در جامعه به پیشبرد اصولی هدف مردمی کردن یارانه‌ها کمک کنند.

وی با بیان اینکه ستاد جمعیت در کشور به منظور افزایش جمعیت تشکیل شدهاست، اضافه کرد: با توجه به امکانات دولت، تلاش برای عملیاتی کردن هدف جوانی جمعیت از طریق توسعه اشتغال با ایجاد کارگروه‌های کارآفرینان در استان‌ها و قرارگاه نهضت ملی مسکن در وزارت راه و شهرسازی برای حمایت از جوانان ایجاد شده است.

خزعلی با اشاره به بخشی از مشکلات بانوان از جمله ازدواج اجباری، ترک تحصیل دختران، مرخصی زایمان، خوابگاه دانشجویان متاهل و تعریف جایگاه مشخص برای مادران و نوزادان به منطور ترغیب فرزند آوری گفت: باید با حمایت و پشتیبانی دولت و کمک نهادهای مردمی در این زمینه‌ها تلاش کنیم تا مشکلات را به حداقل برسانیم.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده از امضای تفاهم نامه و قرارداد با دانشگاه جامع علمی کاربردی برای ارتقای مهارت بانوان خبر داد و افزود: بر اساس این قرارداد و تفاهم نامه دانشگاه جامع علمی کاربردی با ایجاد رشته‌های مهارتی مربوط به بانوان از اول مهر امسال بدون کنکور در این رشته‌ها از بین بانوان علاقه مند دانشجو پذیرش خواهد شد.

خزعلی بر ارتقای توانمندی‌های بانوان استان از طریق توسعه گردشگری و ایجاد بازارچه‌های خود اشتعالی، بهره گیری مناسب از اعتبارات تخصیص یافته برای پوشش دختران بازمانده از تحصیل و ضرورت افزایش سرمایه گذاری برای ارتقای سلامت بانوان استان تاکید کرد.

در این نشست نمایندگان اقشار بانوان استان درخواست ها و دغدغه های حوزه های خود را بیان کردند.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده در حاشیه نشست تخصصی بانوان اقشار مختلف استان آذربایجان غربی از نمایشگاه صنایع دستی، محصولات غذایی و تولیدات خانگی بانوان ارومیه بازدید کرد.

اختصاص یکی از جوانان هر استان به عنوان مشاور رئیس جمهور، توجه به رشد فرزندآوری، توجه به توزیع عادلانه در استفاده از ظرفیت مستعد اقشار مختلف به ویژه مرزنشینان، توجه به مشکلات مرزی جامعه مرزنشین، توجه به اصلاح فرهنگی و اولویت دادن به فرهنگیان در تصمیم گیری ها، توجه به توسعه آذربایجان غربی با توجه به ظرفیت های بومی، بیکاری بیش از ۶۰ هزار نفر نیروی تحصیل کرده در استان، توجه به ظرفیت جوانان از جمله موضوعات مطرح شده از سوی منتخبان قشرهای مختلف در این جلسه بود.

هیات دولت به همراه ریاست جمهوری روز جمعه وارد آذربایجان غربی شده است و هر وزیر جداگانه برای بررسی مسایل و موضوعات مختلف به شهرهای محتلف این استان سفر کرده‌اند.

نظرات بینندگان