arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۷۷۲۶۴
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۰۹ - ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱

چادرخوابی همراهان بیماران بیمارستان کودکان تهران

بسیاری از همراهان بیمارانی که از شهرستان به تهران برای مداوای بیماران خود آمده‌اند، به دلیل نداشتن جای مناسب برای استراحت، مجبور به چادرخوابی می‌شوند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تسنیم: بسیاری از همراهان بیمارانی که از شهرستان به تهران برای مداوای بیماران خود آمده‌اند، به دلیل نداشتن جای مناسب برای استراحت، مجبور به چادرخوابی می‌شوند.

کمبود پزشک در مناطق محروم و یا شهرستان‌ها به یکی از چالش‌های بزرگ نظام سلامت تبدیل شده است. بسیاری از همراهان بیمارانی که از شهرستان به تهران برای مداوای بیماران خود آمده‌اند به دلیل نداشتن جای مناسب برای استراحت، مجبور به چادرخوابی می‌شوند.

تصویر زیر مربوط به اطراف یک بیمارستان کودکان در تهران (بیمارستان کودکان مفید) است که همراهان بیماران بستری، با برپا کردن چادر،‌ در کوچه کناری بیمارستان مستقر شده‌اند.

نمودارهای موجود در سازمان نظام پزشکی کشور ثابت می‌کند که چنین صحنه‌های تلخی ناشی از عدم توزیع متناسب پزشک در سراسر کشور و شهرستان‌هاست؛ طبق این نمودارها در حالی که تهران دارای بیشترین سرانه پزشک به ازای جمعیت است؛ بسیاری از استان‌ها در دسترسی به پزشک، دچار مشکلند.

توزیع نامتناسب پزشک در کشور از سویی و نبود همراه‌سرا از سوی دیگر باعث شده تا شاهد چنین صحنه‌هایی در اطراف بیمارستان‌ها باشیم.

نظرات بینندگان