arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۷۷۲۹۳
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۱۱ - ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱

از معرفی تهران و شهر موزه‌ها تا اجرای تورهای ادبی- گردشگری رایگان

رئیس ستاد گردشگری شهر تهران از معرفی ۱۶۰ موزه فعال شهر تهران در ویژه نامه روایت تهران به مناسبت روز جهانی موزه و هفته میراث فرهنگی خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 ایسنا :رئیس ستاد گردشگری شهر تهران از معرفی ۱۶۰ موزه فعال شهر تهران در ویژه نامه روایت تهران به مناسبت روز جهانی موزه و هفته میراث فرهنگی خبر داد.

مهرشاد کاظمی در تشریح برنامه های مدیریت شهری به مناسبت روز جهانی موزه و هفته میراث فرهنگی گفت: در شماره جدید ویژه نامه روایت تهران به بررسی ۱۶۰ موزه شهر تهران پرداختیم که از جنبه های گوناگون این مراکز معرفی شده اند.

وی با بیان اینکه تهران شهر موزه هاست، افزود: در پایتخت نزدیک به ۲۰۰ موزه قرار دارد که از این تعداد حدود ۳۰ تا ۴۰ موزه متعلق به بخش خصوصی است که برای عموم باز نیست و عمده صاحبان این موزه ها مجموعه دارانی هستند که آثار با ارزشی را در موزه خصوصی خود جمع آوری کرده اند.

رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران ادامه داد: از۱۶۰ موزه دیگر تهران شهروندان می توانند بازدید کنند که در این میان نیز شهرداری تهران ۶۴ موزه و خانه موزه در اختیار دارد که شهروندان و گردشگران به راحتی می توانند از آنها بازدید کنند.

وی در ادامه بیان کرد: نشستی با حضور مدیران موزه ها و خانه موزه های شهرداری با هدف آسیب شناسی در این حوزه در هفته جاری برگزار می شود.

کاظمی با اشاره به مصوبه سال گذشته شورای شهر تهران مبنی بر ایجاد شورای عالی موزه ها در شهر تهران یادآور شد: نخستین جلسه این شورا با هدف نظارت بر موزه های شهرداری تهران برگزار می شود.

وی با اشاره به نشست های تخصصی در حوزه میراث فرهنگی با حضور اساتید برجسته تاکید کرد: این نشست ها در خانه اندیشمندان و موزه دفینه درباره وضعیت موزه داری و اهمیت آن در صنعت گردشگری برگزار می شود.

رئیس ستاد گردشگری شهر تهران همچنین گفت: تور بازدید سفرای خارجی از موزه دفینه برگزار می شود. در واقع سفرایی در این برنامه حضور دارند که آثار کشورهایشان در موزه دفینه وجود داشته و به نمایش گذاشته شده است.

وی با اشاره به سایر برنامه های هفته میراث فرهنگی افزود: اجرای تورهای ادبی گردشگری با همکاری شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهر تهران با بازدید رایگان از خانه موزه اخوان ثالث، خانه موزه سیمین و جلال، خانه موزه فروغ فرخزاد، خانه موزه نیما یوشیج از اول خردادماه برگزار می شود که علاقمندان می توانند برای هماهنگی و شرکت در این برنامه به شماره ۰۹۱۹۰۲۸۵۸۲۳ در واتساپ پیام ارسال کنند.

بنا بر اعلام سایت شهر، مهرشاد کاظمی ادامه داد: همچنین فیلم "تپه های قیطریه" فردا اول خردادماه در خانه اندیشمندان جوان واقع در پارک ورشو به صورت رایگان نمایش داده می شود.

نظرات بینندگان