arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۷۷۳۷۰
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۷ - ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱

رایزنی بلینکن با خالد بن سلمان درباره ایران

وزارت خارجه آمریکا از رایزنی آنتونی بلینکن وزیر خارجه این کشور با خالد بن سلمان معاون وزارت دفاع سعودی و برادر کوچک محمد بن سلمان خبر داد. بنا به اعلام وزارت خارجه آمریکا، بلینکن درباره مساله ایران و چگونگی تقابل با این کشور و همچنین پایبندی واشنگتن به تقویت بنیه دفاعی و نظامی عربستان سعودی با خالد بن سلمان گفتگو کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: وزارت خارجه آمریکا از رایزنی آنتونی بلینکن وزیر خارجه این کشور با خالد بن سلمان معاون وزارت دفاع سعودی و برادر کوچک محمد بن سلمان خبر داد.

بنا به اعلام وزارت خارجه آمریکا، بلینکن درباره مساله ایران و چگونگی تقابل با این کشور و همچنین پایبندی واشنگتن به تقویت بنیه دفاعی و نظامی عربستان سعودی با خالد بن سلمان گفت‌وگو کرده است.

بن سلمان که اخیرا به واشنگتن سفر کرده بود با لوید آستین وزیر دفاع و جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید دیدار و رایزنی کرده لود.

پس از سفر معاون وزیر دفاع عربستان سعودی به واشنگتن، شبکه خبری «سی‌ان‌ان» به نقل از منابع آگاه گزارش داده «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا ممکن است برای اولین بار طی هفته‌های آینده با «محمد بن‌سلمان»، ولی‌عهد عربستان سعودی دیدار کند. خالد بن سلمان در توییتی که عکس خود را در کنار آستین در حاشیه نشست کمیته برنامه ریزی استراتژیک مشترک عربستان سعودی و آمریکا به آن ضمیمه کرده است، گفت: من با لوید آستین تحت دستور محمد بن سلمان ولی‌عهد برای بررسی شراکت سعودی-آمریکایی و همکاری نظامی استراتژیک مستمر بین دو کشور دوست ملاقات کردم.

وی همچنین گفت که با «کالین کال» معاون وزیر دفاع آمریکا در امور سیاسی نیز دیدار کرده است.

وزیر دفاع آمریکا نیز درباره این دیدار مدعی شده بود،کشورش با عربستان سعودی درباره «فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده ایران» در منطقه هم‌نظر است.

وزیر دفاع آمریکا همچنین گفت: «آمریکا به شراکت قوی با عربستان سعودی متعهد است.»

نظرات بینندگان