arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۷۷۳۹
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۱۶ - ۰۵ تير ۱۳۹۱

نگرانی از ساخت فیلم ابن سینا در آلمان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس بنیاد علمی و فرهنگی بوعلی سینا با اشاره به اقدام جدید آلمان برای ساخت فیلم سینمایی ابن سینا گفت: بر اساس تجارب گذشته، بیم آن می‌رود چهره نورانی بوعلی با طرح برخی شبهات غلط در یک فیلم غربی خدشه‌دار شود.

آیت‌الله غیاث‌الدین طه محمدی، رئیس بنیاد علمی و فرهنگی بوعلی‌سینا و نماینده ولی فقیه در همدان ، در گفتگو با فارس درباره مقام و معنویت ابن سینا گفت:  بوعلی رساله‌های فراوانی در عشق، موسیقی و تفسیر قرآن دارد. حتی در بعضی از کتاب‌ها دیده‌ام که بوعلی هر سه روز یک‌بار قرآن را ختم می‌کرد. با چند جمله، حق مطلب در رابطه با این شخصیت عظیم علمی و فرهنگی ادا نمی‌شود.

وی همچنین در باره خبر ساخت فیلم ابوعلی سینا در کشور آلمان اظهار داشت: بر اساس تجارب گذشته، سینمای غرب دلی سوخته برای بوعلی‌سینا ندارد و ما نگرانیم از اینکه چهره زیبا و نورانی او با طرح برخی شبهات غلط، در ساخت چنین فیلمی خدشه‌دار شود. البته فیلم‌سازان مسلمان و متعهد باید با فیلمنامه و درونمایه‌ای بهتر و حاوی اطلاعات صحیح‌تر، با امکانات و تجهیزات مناسب چنین فیلمی را بسازند تا این فیلم در جهان سینما ماندگار شود و ارزش علمی و جهادی این مرد بزرگ به‌درستی نشان داده شود.
نظرات بینندگان