arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۷۷۳۹۸
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۲۰ - ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱

سخنگوی سپاه: مقر‌های اسرائیل در اطراف ایران را برنمی‌تابیم / به کوچک‌ترین شرارت پاسخ‌های ویران‌گر می دهیم

سخنگوی سپاه گفت: اگر شرارتی از صهیونیست‌ها در هر گوشه‌ای برای ما محرز شود پاسخ‌های قاطع و ویران‌گر قبلی تکرار می‌شود و ما از منافع مردم هرگز کوتاه نخواهیم آمد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تسنیم: سخنگوی سپاه گفت: اگر شرارتی از صهیونیست‌ها در هر گوشه‌ای برای ما محرز شود پاسخ‌های قاطع و ویران‌گر قبلی تکرار می‌شود و ما از منافع مردم هرگز کوتاه نخواهیم آمد.

 سردار سرتیپ دوم پاسدار رمضان شریف سخنگوی سپاه و رئیس کمیته روابط عمومی و اطلاع رسانی کنگره شهدای روحانی پیش از ظهر امروز در نشست خبری که در مدرسه علمیه معصومیه قم برگزار شد، با اعلام فراهم شدن شرایط و مقدمات برای برگزاری کنگره 4000 شهید روحانی در شهر مقدس قم؛ پیروزی دفاع مقدس را نقطه عطفی در تاریخ کشور و زندگی مردم ایران دانست و اظهار داشت: ابر‌قدرت‌های آن روز عالم با تحمیل جنگ 8 ساله به دنبال این بودند که انقلاب اسلامی را مهار کنند و اجازه ندهند گفتمان سومی که با پیروزی انقلاب اسلامی پدیدار شده بود، پا به عرصه اداره جوامع بگذارد و 83 کشور هر کدام با نیت‌ها و انگیزه‌های خاص در صف واحد مقابل ایران قرار گرفتند، اما ملت ایران با تکیه بر مبانی دینی استقامت کرد و با دفاع مقدس شجاعانه و فداکارانه‌، دشمنان را در دستیابی به اهداف شیطانی طراحی شده ناکام گذاردند و پایان جنگ را به نفع خود رقم زد.

وی با بیان اینکه پیشرفت‌های امروز را مدیون دفاع مقدس هستیم، افزود: دشمن تلاش می‌کند که دستاوردهای ما را هیچ نمایش داده و مشکلات را بزرگ جلوه دهد و ما باید از این توطئه دشمن آگاه باشیم.

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: بعد از جنگ تحمیلی با توجه به کمبودهای به جا مانده از دوران شاهنشاهی و لزوم ورود به عرصه جهاد سازندگی کمی از فرهنگ ایثار و شهادت دور ماندیم درحالی‌که فرهنگ ایثار و شهادت که سراسر قابل احترام و امیدبخش است، باید در جامعه ترویج شود.

وی گفت: برگزاری کنگره و یادواره شهدا در ایران اسلامی به موازات کاروان های راهیان نور و کارهای جهاد سازندگی در دستور کار قرار گرفت و نخستین کنگره شهدا نیز در شهر مقدس قم آغاز به‌کار کرد تا فرهنگ ایثار و شهادت زنده نگه داشته شود و اگر این نبود دشمن با ارائه و القای تصویری غیرواقعی از دفاع مقدس می‌توانست موفق عمل کند.

سردار شریف از کاروان‌ها و یادمان‌های راهیان نور به‌عنوان یکی از جریان‌سازی‌های فرهنگی در عرصه دفاع مقدس یاد کرد و ادامه داد: تولید آثار فاخر سینمایی در حوزه دفاع مقدس یکی دیگر از جریان‌ سازی های مورد نظر بوده که با وجود اینکه برخی آثار تولید شد اما جریان‌سازی گسترده‌ مورد انتظار صورت نگرفت.

وی با اشاره به برگزاری یادواره و کنگره سرداران و شهدا در شهرستان‌ها و استان‌های مختلف کشور عنوان کرد: برای همه اقشاری که در دفاع مقدس حضور داشتند کنگره برگزار شده است و در راستای گرامیداشت یاد و خاطره شهدای روحانیت نیز در همه استان‌های کشور مراسم‌هایی انجام شده است و در سطح کشور ، استان مازندران بهترین عملکرد را از نظر کمی و کیفی در برگزاری یادواره‌ها و کنگره‌های شهدا دارد که بیشتر هم مردم مازندران به ویژه خانواده شهدا محوریت این برنامه‌ها هستند.

سردار شریف با بیان اینکه کنگره شهدای روحانی کم هزینه‌ترین کنگره‌ است، گفت: اگر امروز صهیونیست‌ها برای تخریب روحانیت ظرفیت سازی و در حال تلاش هستند به این خاطر است که ضربه‌های سنگینی از این قشر خورده‌اند و در میدان انقلاب اسلامی روحانیت از پرچم‌داران است؛ صهیونیست روزی شعار نیل تا فرات را سر می‌دادند اما امروز اطراف منطقه محدوده خود دیواره‌هایی کشید‌ه‌اند که بتوانند امنیت خود را تامین کنند.

وی با طرح این سئوال که اگر قرار بود در هر کشوری رویکرد اقتصادی جدیدی دنبال شود چه میزان به آن کشور حمله می‌شد؟، گفت: اکنون ایران در معرض تهاجم سازمان یافته دشمن است و دشمن تلاش می‌کند به گونه‌ای رویکرد اقتصادی جدید را به ضرر مردم تعبیر و تفسیر کند و در این مسیر از گزاره‌های مختلف هم استفاده می‌کند.

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: اقتصاددانان دولت قبلی و جدید در اینکه باید رویکرد اقتصادی جدیدی دنبال شود اشتراک نظر داشتند هر چند در مورد شیوه کار و مقطع زمانی حرف‌هایی وجود داشت اما در اصل موضوع شکی نبود و باید خدا را شکرگزار باشیم که مردم دست دشمن را خوانده و فریب توطئه دشمن را نخوردند چراکه با وجود فراخوان‌های متعدد دشمن برای رقم زدن ناامنی، همانند همیشه پشتیبان نظام هستند.

وی با بیان اینکه سپاه منهای مردم برای خود هویتی قائل نیست، عنوان کرد: دلسوزان نظام باید برای کمک به مردم تلاش کنند؛ شبکه گسترده سپاه و بسیج در خدمت مردم است همانطور که در دفاع مقدس نیز مردم محور اصلی برای کمک به سپاه و حراست از کشور بودند.

سردار شریف خاطرنشان کرد: از جمله پیام‌های برگزاری کنگره شهدای روحانی این است که بگوییم روحانیت از نهضت امام و دفاع مقدس تا مبارزه با کرونا همواره پیشگام و پیش قدم حضور در صحنه بوده است.

وی از تلاش منافقان در بستر فضای مجازی برای وارونه نشان دادن واقعیت‌ها یاد کرد و گفت: همچنان بسیاری از افراد هستند که نمی‌خواهند انقلاب اسلامی به اهداف و آرمان‌های خود برسد.

رئیس کمیته روابط عمومی و اطلاع‌رسانی کنگره ملی 4000 شهید روحانی از تولیدات و دستاوردهای این کنگره یاد و عنوان کرد: برای این شهدا از حوزه علمیه استعلام شده و حوزه نیز طلبه بودن و سطوح درسی آن‌ها را اعلام کرده و در بنیاد شهید نیز شهید بودن این افراد را تایید کرده است.

وی از برگزاری کنگره شهدای روحانی در تاریخ چهارم خردادماه در مصلای شهر مقدس قم خبرداد و گفت: آیت‌الله ابراهیم رئیسی رئیس جمهور، آیت‌الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه و سردار حسین سلامی فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سخنرانان اصلی این کنگره هستند و حجت‌الاسلام والمسلمین حاج صادقی نماینده ولی‌فقیه در سپاه نیز به ارائه گزارشی از دستاوردهای این کنگره خواهد پرداخت.

شریف برگزاری سلسله نشست‌های کنگره شهدای روحانی را اقدامی مؤثر در معرفی شهدای روحانی دانست و تصریح کرد: تولید سریال و فیلم سینمایی فاخر و ارائه چندین جلد کتاب فاخر می‌تواند تاثیر بسیاری داشته باشد اما اصل برگزاری یادواره شهدای روحانی و استمرار آن، موضوع محوری و اصلی است.

وی خاطرنشان کرد: هم‌زمان با کنگره شهدای روحانی در قم، نشست ویدئوکنفرانسی با حضور خانواده‌های شهدا و به میزبانی حوزه‌های علمیه در استان‌های مختلف کشور برگزار می‌شود.

رئیس کمیته روابط عمومی و اطلاع‌رسانی کنگره ملی 4000 شهید روحانی خاطرنشان کرد: نمایشگاه دستاوردها و آثار شهدای روحانی نیز با حضور استان‌های مختلف کشور و برپایی بیش از 50 غرفه در مصلای شهر مقدس قم برپا شده است.

سردار شریف با بیان اینکه در کنگره شهدای روحانی تکریم و تجلیل از همه شهدای روحانی بدون توجه به گرایش‌ها و رویکردها مورد توجه قرار گرفته است، عنوان کرد: نمایندگان این کنگره در استان‌های مختلف در منازل شهدای روحانی حضور یافته و به تجلیل از خانواده‌ها پرداختند.

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه امروز 98 درصد مردم از نعمت آب و برق و گاز برخوردار هستند، عنوان کرد: ما نباید اجازه دهیم فضای مجازی روح و روان مردم عزیز را متأثر کند، ایران اسلامی طی این سال‌ها به دستاوردهای بسیاری رسیده که باید قدردان این دستاوردها باشیم هر چند مشکلات هم وجود دارد که با همکاری دولت و مردم رفع خواهد شد.

وی از نفوذ سرود سلام فرمانده در قلوب ملت ایران یاد کرد و گفت: اجرای این سرود با حضور اقشار مختلف مردم و سنین مختلف در سراسر ایران اسلامی نشان از استحکام بنیان خانواده و پیوند میان مردم و ولایت است.

سردار شریف با بیان اینکه اگر قاسم سلیمانی نبود امروز داعش هم مرز ما بود، گفت: رزمندگان مدافع حرم برای حراست از دستاوردهای انقلاب اسلامی و حمایت از مظلومان تلاش زیادی داشته‌اند.

وی با بیان اینکه هر گاه تصمیم اقتصادی خوبی گرفته می‌شود باید مورد حمایت همه قرار گیرد، گفت: در حوزه اقتصادی کسی قرار نیست از خارج کشور به ما کمک کند؛ روح جمعی و اراده جمعی ما باید به گونه‌ای باشد که هر کسی اقدام مثبتی را شروع کرد از آن حمایت کنیم.

سردار شریف گفت: صهیونیست‌ها به صورت رسمی در همه جا اعلام کردند که منافع جمهوری اسلامی را برنمی‌تابیم و هجمه می‌کنند و در این راستا ترور شخصیت‌ها و شناسایی مقرهای ما را با جدیت دنبال می‌کنند و ما برای حفظ امنیت و منافع ملی خود نیز نمی‌توانیم تحمل کنیم که مقری نزدیک سرزمین ما داشته باشند.

وی ادامه داد: اگر شرارتی از صهیونیست‌ها در هر گوشه‌ای برای ما محرز شود پاسخ‌های قاطع و ویران‌گر قبلی تکرار می‌شود و ما از منافع مردم هرگز کوتاه نخواهیم آمد.

نظرات بینندگان