arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۷۷۳۹۹
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۲۰ - ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱

بازگشت مرتضی عقیلی به سینمای ایران پس از ۴ دهه

«کویت پنجاه پنجاه» نام فیلمنامه تازه‌ای است که مرتضی عقیلی خودش آن را نوشته و قرار است کارگردانی کند. عقیلی به تازگی در تئاتر «فلزات چکشخوار» به نویسندگی و کارگردانی آرش سنجابی ایفای نقش داشت.«کویت پنجاه پنجاه» رویکردی تازه به مشکلات جوانان و دردهای آنان در جامعه در حال گذار ایران دارد، ضمن اینکه از مایه‌های ملودرام نیز بهره برده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

برنا: مرتضی عقیلی بازیگر باسابقه، قصد دارد با فیلمی به کارگردانی خودش، به سینماها بازگردد.

«کویت پنجاه پنجاه» نام فیلمنامه تازه‌ای است که مرتضی عقیلی خودش آن را نوشته و قرار است کارگردانی کند. عقیلی به تازگی در تئاتر «فلزات چکشخوار» به نویسندگی و کارگردانی آرش سنجابی ایفای نقش داشت.

«کویت پنجاه پنجاه» رویکردی تازه به مشکلات جوانان و دردهای آنان در جامعه در حال گذار ایران دارد، ضمن اینکه از مایه‌های ملودرام نیز بهره برده است.

مرتضی عقیلی که سابقه بازی در بیش از صد فیلم سینمایی دارد و کارگردانی و تهیه کنندگی آثاری همچون «گل‌های کاغذی»، «بی‌گناه»، «جای امن» و «فاصله» را انجام داده، با وقوع انقلاب فقط در حیطه بازیگری به یک فیلم «پنجمین سوار سرنوشت» به عنوان بازیگر رضایت داد و به دلیل ممنوع الفعالیت شدن، رهسپار اسپانیا و سپس آمریکا شد.

سال گذشته در پی اعلام شفاهی مقامات دولت سیزدهم مبنی بر عدم ممنوعیت بازیگران پیشکسوتان، مرتضی عقیلی برای همیشه به ایران بازگشت و با بازی در نمایش «فلزات چکشخوار» روی صحنه رفت.

نظرات بینندگان