arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۷۷۴۰۸
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۲۱ - ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱

امریکا در قراردادی ۶۹۱ میلیون دلاری، موشک ضدتانک تاو به مصر می‌فروشد

 آژانس همکاری امنیتی دفاعی وابسته به وزارت دفاع امریکا (DSCA) اعلام کرد: وزارت امور خارجه این کشور با فروش موشک‌های TOW ۲A و تجهیزات نظامی همراه آن به مصر در قالب قراردادی به ارزش ۶۹۱ میلیون دلار موافقت کرده است. بر اساس این بیانیه، دولت مصر خواهان خرید ۵ هزار موشک تاو از امریکا شده بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شفقنا: ایالات متحده امریکا قصد دارد در قالب قراردادی به ارزش ۶۹۱ میلیون دلار موشک‌های ضدتانک تاو را در اختیار مصر قرار دهد.

 آژانس همکاری امنیتی دفاعی وابسته به وزارت دفاع امریکا (DSCA) اعلام کرد: وزارت امور خارجه این کشور با فروش موشک‌های TOW 2A و تجهیزات نظامی همراه آن به مصر در قالب قراردادی به ارزش ۶۹۱ میلیون دلار موافقت کرده است.

بر اساس این بیانیه، دولت مصر خواهان خرید ۵ هزار موشک تاو از امریکا شده بود.

تاو (BGM71) موشکی است ضد تانک که برای انجام عملیات های ضد زره طراحی شده است.تاو را می‌توان یکی از بهترین موشک های ضد تانک جهان قلمداد کرد. تاریخچه تاو به اواخر دهه ۶۰ میلادی برمیگردد. زمانی که بیش از هزاران تانک شوروی در کنار مرزهای اروپای غربی صف کشیده بودند تا در صورت تبدیل جنگ سرد به جنگ گرم به داخل خاک کشور های عضو ناتو سرازیر شوند.در ان زمان کمپانی ریتیان امریکا دست به طراحی تاو زد.تاو در سال ۱۹۷۳ تحویل ارتش امریکا شد و همچنان نیز در حال تولید میباشد.

تاو به روش هدایت سیمی هدایت میشود.خود موشک تاو درون محفظه مخصوصی قرار دارد.در هنگام شلیک این موشک بالچه های خود را که شامل چهار عدد در عقب موشک و چهار عدد در جلوی موشک است را باز میکند.دو رشته سیم که از یک طرف به لانچر و از طرف دیگر به موشک متصل است وظیفه ی هدایت موشک را دارند.کاربر موشک که از درون سایت هدف گیری هدف را نشانه رفته است به وسیله همین دو رشته سیم که طولشان به اندازه برد موشک است فرامین اصلاح مسیر را به موشک منتقل میکند.از این لحاظ گهگاه به این سبک هدایت روش هدایت همزمان نیز گفته میشود.

تاو را میتوان از انواع تجهیزات زمینی چون تانک و نفربر و جیپ و حتی از روی زمین شلیک کرد.علاوه بر اینها تاو از هلیکوپتر های زیادی چون کبرا و فنک و MD500 و چند هلیکوپتر دیگر قابل استفاده است.معمولا هر هلیکوپتر میتواند ۴ تا ۸ موشک تاو را حمل کند.

نظرات بینندگان