arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۷۷۴۴۹
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۱۰ - ۰۱ خرداد ۱۴۰۱

پیام بایدن به رهبر کره‌شمالی: سلام

رییس جمهور آمریکا پیامی کوتاه و ساده برای رهبر کره شمالی ارسال کرد. بایدن گفت که درباره آزمایش‌های هسته‌ای جدید کره شمالی که اولین آزمایش‌ در پنج سال اخیر بوده است، «نگران نیست».
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شفقنا: رییس جمهور آمریکا پیامی کوتاه و ساده برای رهبر کره شمالی ارسال کرد.

به گزارش رویترز جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده در سئول، پیامی ساده برای کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی داشت: سلام.

بایدن گفت که درباره آزمایش‌های هسته‌ای جدید کره شمالی که اولین آزمایش‌ در پنج سال اخیر بوده است، «نگران نیست».

پاسخ کوتاه و از سر بی‌اعتنایی بایدن در مورد رهبر کره شمالی در تضاد آشکار با سیاست ترامپ رییس جمهور پیشین ایالات متحده است. ترامپ حتی از واژه عاشقانه برای نامه‌نگاری با کیم جونگ اون استفاده کرده بود.

با این حال، رویکرد هیچ یک از رئیس‌جمهورها منجر به پیشرفت بزرگی نشده است و کره شمالی آزمایش بزرگ‌ترین موشک‌های بالستیک قاره‌پیما (ICBM) خود را از سر گرفته است، در حالی که گزارش‌های اطلاعاتی نشان می‌دهند که این کشور برای آزمایش هسته‌ای جدید آماده می‌شود.

بایدن در پایتخت کره جنوبی گفت: ما برای هر کاری که کره شمالی انجام دهد آماده ایم.

در همین حال یک روز قبل، بایدن و همتای جدید کره جنوبی، رئیس جمهور یون سوک یول- که به تازگی به این سمت انتخاب شده- توافق کردند که در پاسخ به آزمایش های تسلیحاتی کره شمالی، تمرین های نظامی بزرگتر و احتمال استقرار سلاح‌های آمریکایی با قابلیت حمل اتمی بیشتر در منطقه را در نظر بگیرند.

بایدن روز شنبه گفت که کره شمالی به پیشنهادهای ایالات متحده، از جمله پیشنهاد واکسن‌های کووید۱۹ پاسخی نداده است و خاطرنشان کرد که اگر فکر می‌کند که گفتگوی رودررو منجر به پیشرفتی جدی می‌شود، حاضر است با کیم مذاکره کند.

نظرات بینندگان