arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۷۷۵۲۲
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۵ - ۰۱ خرداد ۱۴۰۱

پایان درگیری طالبان و جبهه مقاومت در حصارک پنجشیر؛ بیش از ۳۰ تن از نظامیان طالبان کشته شدند

منابع محلی در استان پنجشیر افغانستان، می‌گویند که در نتیجه‌ی درگیری میان طالبان و نیروهای جبهه‌ی مقاومت ملی، بیش از ۳۰ تن از نظامیان طالبان کشته شده‌اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شفقنا: منابع محلی در استان پنجشیر افغانستان، می‌گویند که در نتیجه‌ی درگیری میان طالبان و نیروهای جبهه‌ی مقاومت ملی، بیش از ۳۰ تن از نظامیان طالبان کشته شده‌اند.

روزنامه صبح کابل به نقل از یک منبع محلی نوشت: طالبان صبح امروز یک‌شنبه یک خرداد، حملات گسترده‌ای را بر قرارگاه‌های نیروهای مقاومت ملی در دره‌ی حصارک از شهرستان رخه پنجشیر راه‌اندازی کرده‌ بودند.

به گفته‌ی منبع، درگیری پس از چند ساعت و با کشته‌شدن بیش از ۳۰ طالب، پایان یافته است. در جریان درگیری میان دو طرف، تعداد زیادی از وسایل طالبان نیز، تخریب شده است.

گفته می‌شود که افراد طالبان از جبهه‌ی مقاومت ملی خواسته اند که به آن‌ها اجازه‌ی جمع‌آوری و انتقال اجساد را بدهند.

با این حال، علی میثم نظری، مسؤول روابط خارجی جبهه‌ی مقاومت ملی، گفته است که بیش از ۲۰ طالب در جریان این درگیری‌ها کشته شده‌اند.

این در حالی است که دو روز پیش، ملا یعقوب مجاهد، سرپرست وزارت دفاع طالبان برای رهبری جنگ به پنجشیر رفته بود. هم‌زمان با این، منابع محلی گفتند که شمار زیادی از افراد طالبان از استان های دیگر برای جنگ به پنجشیر آورده‌ شده‌اند.

نظرات بینندگان