arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۷۷۶۰
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۶ - ۰۵ تير ۱۳۹۱

هاشمي رفسنجاني: كشورهاي اروپايي با افزايش سوءظن نسبت به ايران در حال اشتباه بزرگی هستند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام اظهار كرد: كشورهاي اروپايي با افزايش سوءظن نسبت به جمهوري اسلامي ايران در سطح بين‌المللي در حال ارتكاب اشتباه بزرگي هستند.

به گزارش انتخاب، آيت‌الله هاشمي رفسنجاني در ديدار "پدرو ويينا" ـ سفير جديد اسپانيا در جمهوري اسلامي ايران ـ خطاب به وي گفت: كشورهاي اروپايي با افزايش سوءظن نسبت به جمهوري اسلامي ايران در سطح بين‌المللي در حال ارتكاب اشتباه بزرگي هستند كه اميدواريم كشور شما به عنوان يكي از اعضاي اتحاديه اروپا در رفع اين اشتباهات و سوءظن‌ها قدم‌هاي مؤثري بردارد.

وي همچنين، به مسائل جاري ميان جمهوري اسلامي ايران و اتحاديه اروپا اشاره كرد و با اشاره به مساله هسته‌يي كشور گفت: جمهوري اسلامي ايران به هيچ‌وجه به دنبال ساخت سلاح هسته‌يي نيست.

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام، جمهوري اسلامي ايران را ملتي صلح‌طلب خواند و افزود: سلاح هسته‌اي امروز بازدارندگي خود را از دست داده است و استفاده از آن از سوي هر كشوري خسارات وسيع و جبران‌ناپذيري براي ملت‌ها و نسل‌هاي آينده دربرخواهد داشت.

هاشمي رفسنجاني، استفاده از منافع صلح‌آميز انرژي هسته‌ اي را حق همه ملت‌ها و جمهوري اسلامي ايران خواند و با آرزوي موفقيت براي سفير اسپانيا در انجام مأموريتش در تهران گفت: كار مهم شما و ما مي‌تواند تلاش در جهت رفع سوءظن و اعتمادسازي متقابل باشد.

وي روابط دو كشور ايران و اسپانيا را تاريخي خواند و با بيان اينكه "جمهوري اسلامي ايران و اسپانيا در طول سالهاي پس از انقلاب روابطي رو به رشد و احترام‌آميز داشته‌اند"، تصريح كرد: جمهوري اسلامي ايران همچنان بر سياست گذشته خود درباره حفظ و توسعه روابط متوازن و احترام‌آميز با ساير كشورها باقي است و اميدواريم كه روابط دو كشور ايران و اسپانيا در همه بخش‌ها و بويژه تجارت و فرهنگ گسترش يابد.

در اين ديدار همچنين، پدرو ويينا ـ سفير اسپانيا در تهران ـ نيز روابط دو كشور را ديرينه و سنتي خواند و گفت: روابط جمهوري اسلامي ايران و اسپانيا همواره روابطي حسنه و رو به گسترش داشته‌اند و نزديكي‌هاي فرهنگي و مشتركات دو كشور در اين زمينه بسيار مؤثر بوده است.

وي، رفع اختلاف از طريق ديپلماتيك را راهبرد اصلي و مهم سياست خارجي اسپانيا خواند و با اشاره به روابط خوب تهران ـ مادريد در سه دهه گذشته افزود: با وجود مشكلات ايجاد شده ميان جمهوري اسلامي ايران و اتحاديه اروپا، روابط دوجانبه ايران و اسپانيا به خصوص در زمينه‌هاي تجاري و فرهنگي توسعه يافته است.
نظرات بینندگان