arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۷۷۶۲۵
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۰ - ۰۲ خرداد ۱۴۰۱

جزئیات وام فرزندآوری؛ والدینی که فرزندانشان از ۱۴۰۰ متولد شده اند، می‌توانند از ۲۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان وام بگیرند

شبکه خبر اعلام کرد: بانک ها موظف هستند تسهیلات فرزندآوری را با بدون سپرده‌گذاری با تنفس ۶ ماهه و کارمزد ۴ درصد پرداخت کنند. والدینی که فرزندانشان از ۱۴۰۰ متولد شدند، می‌توانند به ازای تولد هر فرزند با توجه به تعداد آنها، از تسهیلات ۲۰ تا ۱۰۰ میلیون دریافت کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مدیر روابط عمومی بانک مرکزی اعلام کرد: بانک‌ها موظفند براساس قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، ‎تسهیلات فرزندآوری را بدون سپرده گذاری، با تنفس ۶ ماهه برای بازپرداخت اقساط و کارمزد ۴ درصد پرداخت کنند.

"مصطفی قمری وفا" در صفحه شخصی خود در توییتر با اشاره به دستورالعمل ابلاغی تسهیلات فرزندآوری به شبکه بانکی، نوشت: بانک‌ها موظفند طبق ماده ۱۰ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، ‎تسهیلات فرزندآوری را بدون سپرده گذاری، تنفس ۶ ماهه برای بازپرداخت اقساط، کارمزد ۴ درصد و رعایت دوره زمانی ابلاغی طبق دستورالعمل بانک مرکزی پرداخت کنند.

وی تاکید کرد: قطعا آن دسته از بانک‌هایی که در این باره سلیقه‌ای‏ عمل کنند، خلاف نص صریح قانون رفتار کرده و با آنها برخورد قانونی خواهد شد. قطعا ‎بانک مرکزی نیز در معرفی آن دسته از بانک‌هایی که در این باره خلاف قانون عمل می‌کنند به مراجع ذیصلاح، تعلل نخواهد کرد.

همچنین شبکه خبر اعلام کرد:  بانک ها موظف هستند تسهیلات فرزندآوری را با بدون سپرده‌گذاری با تنفس ۶ ماهه و کارمزد ۴ درصد پرداخت کنند.

والدینی که فرزندانشان از ۱۴۰۰ متولد شدند، می‌توانند به ازای تولد هر فرزند با توجه به تعداد آنها، از تسهیلات ۲۰ تا ۱۰۰ میلیون دریافت کنند.

نظرات بینندگان