arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۷۷۸۷۰
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۵ - ۰۳ خرداد ۱۴۰۱

تداوم خیزش گرد و خاک در تهران تا پنجشنبه

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، وضعیت جوی از امروز تا روز پنجشنبه (۳ تا ۵ خرداد) گاهی همراه با وزش باد نسبتا شدید تا شدید و خیزش موقت گردوخاک به‌ویژه در نیمه‌جنوبی و غربی استان پیش‌بینی می‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، وضعیت جوی از امروز تا روز پنجشنبه (۳ تا ۵ خرداد) گاهی همراه با وزش باد نسبتا شدید تا شدید و خیزش موقت گردوخاک به‌ویژه در نیمه‌جنوبی و غربی استان پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، وضعیت جوی استان تهران طی پنج روز آینده، آسمانی صاف تا قسمتی ابری در بعضی ساعت‌ها همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود و از امروز تا روز پنجشنبه (۳ تا ۵ خرداد) گاهی همراه با وزش باد نسبتا شدید تا شدید و خیزش موقت گردوخاک به‌ویژه در نیمه‌جنوبی و غربی استان پیش‌بینی می‌شود که گاهی با نفوذ و گسترش گرد و غبار انتقالی از مناطق غربی و کاهش دید و کاهش کیفیت هوا مورد انتظار است.

از بعد از ظهر پنج شنبه تا جمعه شب(۵ تا ۶ خرداد) در نواحی شمالی استان، آسمانی نیمه‌ابری و گاهی ابری پیش‌بینی می‌شود و رخداد رگبار پراکنده و وزش باد شدید موقتی در این نواحی پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ایستگاه ورامین و فرودگاه امام خمینی(ره) با بیشینه دمای ۳۴ درجه سانتیگراد گرم‌ترین نقاط استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته بوده‌ است.

آسمان تهران فردا (۴ خرداد) صاف وهمراه با وزش باد و گرد و خاک و گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۹ و حداکثر دمای ۳۰ درجه سانتیگراد و طی پنجشنبه (۵ خرداد) کمی ابری همره با وزش باد گاهی باد و گردو خاک با حداقل دمای ۱۸ و حداکثر دمای ۳۰ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش ایسنا، اداره کل هواشناسی استان تهران با صدور هشدار نارنجی رنگ از وزش باد و گردوخاک و وزش باد شدید و آلودگی هوا از صبح چهارشنبه تا اواخر وقت چهارشنبه(۴ خرداد) در تهران خبر داد.

در اثر این مخاطره کاهش کیفیت هوا، کاهش شعاع دید، آسیب به صنایع حساس به گردوخاک ، تاخیر و احتمال لغو پروازها شکستن درختان فرسوده، آسیب به سازه‌های موقت، سقوط اشیاء از ارتفاعات دور از انتظار نیست.

اداره کل هواشناسی استان تهران برای کاهش آسیب‌های احتمالی اجتناب از حضور در فضای باز برای تمام گروه‌ها، احتیاط در ترددهای جاده‌ای، مدیریت و محافظت از صنایع حساس به گردوخاک، عدم پارک خودروها در کنار درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه‌کاره، استحکام سازه‌های موقت و عدم پرواز با بالگرد و هواپیماهای سبک را توصیه می‌کند.

به گزارش ایسنا در هشدار نارنجی ‌رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.

نظرات بینندگان