arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۷۷۸۸۵
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۶ - ۰۳ خرداد ۱۴۰۱

جبلی، رئیس صداوسیما: همه فکر می کنند با امضای طلایی من مشکل فردوسی پور حل می شود، نخیر! اینطور نیست / فردی که با ما کار می کند، باید قواعد بازی را بپذیرد + ویدیو

رییس سازمان صداوسیما گفت: موضوع عادل فردوسی پور در زمان من اتقاق نیفتاد. اگر من بودم همه تلاشم را می‌کردم که نرود
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رییس سازمان صداوسیما گفت: موضوع عادل فردوسی پور در زمان من اتقاق نیفتاد. اگر من بودم همه تلاشم را می‌کردم که نرود و از ظرفیتش استفاده شود 

به گزارش انتخاب، در راستای برگزاری نشست‌های دانشجویی رییس سازمان صداوسیما، ظهر سه شنبه سوم خرداد ماه، پیمان جبلی، با دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف در محل این دانشگاه، دیدار و گفت و گو کرد.

پیمان جبلی در این دیدار درباره «نسبت رسانه با دانش و پیشرفت» گفت: با یک جنگ نرم هدفمند روبرو و هستیم که قصدش انکار پیشرفت‌های کشور است، همه دستگاه‌های فرهنگی تحت تاثیر این جنگ نرم قرار گرفتیم. ما بدهکار سهم نخبگان و دانشمندان هستیم. 

وی افزود: به سهم علم و پیشرفت بسیار بی‌مهری شده است. ما نخبگان فراوانی داریم. در آنتن دادن به جریانات علمی کشور وظیفه سنگینی داریم. خودمان را امانت دار مردم می دانیم، شرعا و عرفا ۸۰ میلیون ایرانی سر پل صراط یقه ما را می گیرند. سهم همه اقشار مردم را باید پرداخت کنیم. حتی سهم دولت را هم باید پرداخت کنیم. چون رسانه عدالت گستر هستیم.

خط قرمزها را به سبز تبدیل می کنیم

جبلی ادامه داد: شما دانشجویان باید به من کمک کنید. ما مسائل خودمان را برای تحول با شما در میان می گذاریم، ما در سه محور سند تحول را در نظر گرفته ایم و می خواهیم خطوط قرمز را به خطوط سبز تبدیل کرده و به عرصه های جدید بپردازیم. 

رییس سازمان صدا و سیما اضافه کرد: آنتن صداوسیما اول به کمیت و سپس به جذابیت و محتوا پرداخته است. قصد ما این است که اصالت را به محتوا سپس جذابیت و پس از آن به کمیت بدهیم. آنتن باید دنبال ما بدود، الان ما داریم دنبال آنتن می دویم‌، تبدیل به مصرف کننده ایده های واصله شده‌ایم و خود ما سهمی نداریم. آنتن دست تهیه کننده و کسی است که طرح را آورده است، در حالی که ما باید در ابتدای زنجیره تولید باشیم. رییس صداوسیما نباید تابع مجری باشد و باید یکپارچگی فرماندهی واحد وجود داشته باشد.

درب صداسیما باز است

جبلی گفت: درب صداوسیما باز است و این شعار و تعارف نیست. همه ظرفیت ها باید به کمک ما بیایند. دوره قبل از ما مدیران گفتند ما با لولو خرخره ای به اسم ماهواره روبرو هستیم و باید ۴ سریال پشت سر هم پخش کنیم. تولید انبوه سریال های بی کیفیت نتیجه این تفکر بود. الان ۴ سریال پخش می کنیم و خوشحال می شویم اگر یکی از آنها خیابان خلوت کن باشد. ما دچار یک آفت جدی به اسم نظرسنجی هستیم. ملاک و معیار پیشرفت نباید نظرسنجی باشد. تاثیر در رفتار مخاطب نادیده گرفته می شود. 

رییس سازمان صداوسیما ادامه داد: اقتباس، بازمهندسی کنداکتور از دیگر اهداف ماست. در پایین ترین حجم مخاطبان صداوسیما به سر می بریم. نمودار مخاطبان بی بی سی را نگاه می کردیم. از ۲۰۱۴ روند نزولی است. چون تکنولوژی های جدید دارد شکل می گیرد. ولی هر رسانه ای اثر خودش را دارد و ماندنی است. ما سوپرمن نیستیم که بتوانیم همه توقعات شما را پاسخ گوییم. توان ما نامحدود نیست. درخواست می کنم یک هیات مشترک دانشجویی تشکیل بدهیم برای بررسی تحول صداوسیما. شعار بازگشت به مردم را از روز اول داده‌ایم. سعی کردیم هر جا بتوانیم صدای مردم را به گوش همه برسانیم.

قول می دهم در مرداد ماه برنامه نقد صداوسیما روی آنتن باشد

جبلی تاکید کرد: مدیران باید تحول گرا و مساله شناس و وفادار به نظام باشند. قول می دهم در مرداد ماه برنامه نقد صداوسیما روی آنتن باشد. پیچیده ترین دستگاه فرهنگی کشور هستیم. نزدیک به ۵۰ هزار نفر همکار و ۱۸ هزار بازنشسته که باید حقوق شان را بدهیم. ساختار گسترده ای داریم. با هر چاقوی جراحی نمی شود این اصلاح را ایجاد کرد.

رییس صداوسیما گفت: تمام دولت های ۲۰ سال گذشته همه به نوعی از صداوسیما ناراضی بودند و دلیل این بوده که صداوسیما دولتی نیست. فشار بر صداوسیما زیاد است و این طبیعی است. تمام نهادها به صداوسیما نیاز دارند.

جبلی افزود: روز گذشته برای مسائل آبادان شبکه خبر را به خط کردیم. دستور و خواهش از گوشه و کنار بود که بس کنید و دو سه ساعت فقط بپردازید. انعکاس اعتراضات ریزه کاری هایی دارد. قبل از این که مطالبات مردم به اعتراض تبدیل شود باید کاری کنیم. مردم اعتراض خودشان را باید روی آنتن ببینند نه کف خیابان. گره های ذهنی باید روی آنتن مطالبه شود. اعتراضات اصفهان را که پوشش دادیم مطالبه مشخصی داشت اما آیا اعتراضاتی که بانک را آتش می زنند را باید پوشش بدهیم؟ 

موضوع عادل در زمان من اتقاق نیفتاد. اگر من بودم همه تلاشم را می کردم که نرود و از ظرفیتش استفاده شود

وی در مورد وضعیت عادل فردوسی نیز در پاسخ به سوال دانشجویان گفت: موضوع عادل در زمان من اتقاق نیفتاد. اگر من بودم همه تلاشم را می کردم که نرود و از ظرفیتش استفاده شود. من میراث دار وضعیتی هستم. همه فکر می کنند با امضای طلایی من کاری درست می‌شود. اما این مساله دو طرفه است. آن فرد هم باید بخواهد و قواعد بازی تیمی را بداند. او اصول کاری خودش را دارد. خودم با آقای فردوسی پور صحبت کردم. تلاش می کنم سرمایه ای را از دست ندهیم. مساله دو طرفه است. آنتن وقتی در اختیار هنرمند است نباید فکر کند که چه اتفاقی افتاده. یک سلبریتی برای یک برنامه چندصد میلیارد می گیرد. اگر ندهیم می رود. مدیریت چهره ها حساسیت دارد. مساله فقط فردوسی پور نیست.

ادامه دارد...

 

مشاهده ویدیو:

نظرات بینندگان