arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۷۷۹۰۸
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۹ - ۰۳ خرداد ۱۴۰۱

آسوشیتدپرس: شیرین ابوعاقله با سلاح اسرائیلی کشته شده است

شبکه الجزیره دقایقی پیش گزارش داد که تحقیقات آسوشیتدپرس نشان می دهد که گلوله ای که به شیرین ابوعاقله اصابت کرد از یک سلاح اسرائیلی شلیک شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: آسوشیتدپرس اعلام کرد: "شیرین ابوعاقله" خبرنگار فلسطینی شبکه الجزیره با سلاح اسرائیلی کشته شده است.

شبکه الجزیره دقایقی پیش گزارش داد که تحقیقات آسوشیتدپرس نشان می دهد که گلوله ای که به شیرین ابوعاقله اصابت کرد از یک سلاح اسرائیلی شلیک شد.

ابوعاقله خبرنگار شبکه الجزیره قطر، چهارشنبه هفته گذشته هنگام پوشش خبری در پی یورش صهیونیست‌ها به اردوگاه پناهندگان جنین در کرانه باختری اشغالی توسط نظامیان صهیونیست هدف گلوله مستقیم قرار گرفت و این در حالی بود که وی کلاه و جلیقه‌ای به سر داشت که به وضوح او را به عنوان یک خبرنگار معرفی می‌کرد.

الجزیره در این باره نوشت: ابو عاقله که از سال ۱۹۹۷ با این شبکه کار می‌کرد، حین پوشش خبری عملیات یورش نظامیان رژیم صهیونیستی به جنین با گلوله‌های جنگی و واقعی نظامیان صهیونیست به سمت وی شهید شد.

بسیاری از کشورها، نهادها و سازمان‌های بین المللی در واکنش به قتل ابوعاقله توسط صهیونیست ها با محکوم کردن این جنایت، خواستار پاسخگویی رژیم صهیونیستی در قبال این وحشیگری و انجام تحقیقات در این باره شده‌اند.

در همین حال رژیم صهیونیستی تحقیقات درباره جنایت قتل «شیرین ابوعقله» خبرنگار شبکه الجزیره که به ضرب گلوله نظامیان اشغالگر در جنین به شهادت رسید را لغو و اعلام کرد که هیچ قصدی برای گشودن پرونده تحقیقات درباره کشته شدن این روزنامه نگار ندارد.

 

نظرات بینندگان