arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۷۷۹۱۸
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۲۰ - ۰۳ خرداد ۱۴۰۱

شناسایی اولین مورد ابتلا به «آبله میمون» در همسایه جنوبی ایران

وزارت بهداشت امارات متحده عربی، روز سه‌شنبه از شناسایی اولین مورد ابتلا به بیماری «آبله میمون» در این کشور حاشیه‌ای خلیج فارس خبر داد. بر اساس گزارش وزارت بهداشت امارات، فرد مبتلا یک زن بوده که از غرب آفریقا به این کشور سفر کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: وزارت بهداشت امارات متحده عربی، روز سه‌شنبه از شناسایی اولین مورد ابتلا به بیماری «آبله میمون» در این کشور حاشیه‌ای خلیج فارس خبر داد.

بر اساس گزارش وزارت بهداشت امارات، فرد مبتلا یک زن بوده که از غرب آفریقا به این کشور سفر کرده است.

همزمان با هشدار سازمان جهانی بهداشت درخصوص شیوع ویروس «آبله میمون»، یک نهاد درمانی اروپایی نیز از افزایش شمار مبتلایان به این بیماری در اتحادیه اروپا خبر داد.

مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌های اتحادیه اروپا بامداد سه‌شنبه تعداد موارد قطعی ابتلا به آبله میمون در کشورهای اروپایی را ۶۷ نفر اعلام کرد.

این مرکز با صدور بیانیه‌ای گفت در مجموع ۶۷ مورد ابتلا به این بیماری در ۹ کشور اتحادیه اروپا ثبت شده است.

در این بیانیه آمده است: «ما در مورد موارد ثبت شده از ۱۵ تا ۲۳ می در اتریش، بلژیک، فرانسه، آلمان، ایتالیا، هلند، پرتغال، اسپانیا و سوئد صحبت کردیم. اتریش در نسخه به روز شده به این لیست اضافه شده است».

پیش از این، یک بیمارستان درتل‌آویو شامگاه جمعه اعلام کرد اولین مورد مشکوک به آبله میمون در فلسطین اشغالی شناسایی شده است.

بر اساس گزارش‌ها، مواردی از بیماری مربوط به آبله میمون قبلاً فقط در میان افرادی که به آفریقای مرکزی و غربی سفر کرده‌اند، دیده شده است. اما طی هفته گذشته کشورهای انگلیس، اسپانیا، پرتغال، ایتالیا، آمریکا، سوئد و کانادا مواردی از ابتلا به این بیماری را گزارش کردند که بیشتر در مردان جوانی است که به آفریقا سفر نداشتند.

ویروس آبله میمون معمولا باعث تب، لرز، بثورات پوستی و ضایعات در صورت یا اندام تناسلی می‌شود. سازمان بهداشت جهانی تخمین می‌زند که این بیماری برای یک نفر از هر ۱۰ نفر کشنده است، اما واکسن‌های آبله محافظ هستند و برخی داروهای ضد ویروسی نیز در حال تولید هستند.

نظرات بینندگان