arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۷۷۹۵۵
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۵ - ۰۴ خرداد ۱۴۰۱

صبحانه خبری، ۴ خرداد ۱۴۰۱؛ از تصمیم نهایی بایدن درمورد سپاه تا آخرین اخبار و حواشی متروپل

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

تصمیم نهایی بایدن درمورد سپاه
پولتیکو از قول یک مقام ارشد غربی نوشت: رئیس جمهور جو بایدن تصمیم خود را برای نگه داشتن سپاه پاسداران در لیست سیاه تروریستی نهایی کرده است. یکی دیگر از افراد مطلع گفت که بایدن تصمیم خود را در ۲۴ آوریل طی تماس تلفنی با نفتالی بنت، نخست وزیر اسرائیل، اعلام کرد و افزود که این تصمیم کاملاً نهایی اعلام شده است.

سقوط هواپیمای اف ۷ در انارک اصفهان
یک فروند هواپیمای آموزشی F۷ صبح دیروز در منطقه انارک اصفهان سقوط کرد. در این حادثه که هشت وده دقیقه صبح امروز رخ داد دو خلبان این هواپیما جان باختند.

توافق آذربایجان و ارمنستان در مورد کریدور زنگزور
الهام علی‌اف رئیس جمهور آذربایجان در تماسی تلفنی با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه گفت که آنها با ارمنستان بر سر افتتاح کریدور زنگزور از جمله ساخت راه آهن و بزرگراه به توافق رسیده‌اند.

فوتی های متروپل به ۱۴ نفر رسید
وزیر کشور گفت: ۱۴ نفر از شهروندان آبادانی در حادثه ریزش ساختمان متروپل جان خود را از دست دادند. وی افزود: چهار نفر از زیر آوار بیرون کشیده شدند که متاسفانه هر چهار نفر جان خود را از دست داده بودند. همچنین مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: با توجه به شرایط ناپایدار سازه، متاسفانه حدود یک بخشی از سازه، حین عملیات آواربرداری فرو ریخت. وی افزود: شرایط برای امداد مقداری سخت است و حضور مردم هم کار را برای ما سخت‌تر می‌کند. در خبری دیگر یکی از محبوس‌شدگان ساختمان متروپل زنده از زیر آوار خارج شد. رییس جمعیت هلال احمر گفت: اقدامات درمانی بر روی این فرد در حال انجام است و امیدواریم افراد دیگری نیز زنده از زیر آوار این ساختمان خارج شوند.

جبلی درباره اخبار «متروپل»: گفتند بس است
پیمان جبلی رئیس سازمان صداوسیما گفت: ما برای متروپل شبکه خبر را به خط کردیم از همه جا خواهش و تقاضا و جاهایی دستور بود که حتی یک ساعت و دو ساعت (به این موضوع بپردازید) و بس است دیگر. ریزه‌کاری‌هایی دارد انعکاس اعتراض که اگر گاهی دور یک میز بنشینیم می‌توان درباره آن همفکری کرد.

دادستان اهواز: مالک «متروپل» آبادان فوت کرده
صادق جعفری چگنی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خوزستان گفت: مالک و پیمانکار اصلی ساختمان متروپل آبادان که از متهمان بوده و دستور بازداشت وی نیز صادر شده بود و در جریان ریزش ساختمان در محل حضور داشت در جریان این حادثه جان خود را از دست داد. او همچنین گفت: شایعاتی که در خصوص زنده بودن مالک ساختمان مطرح است، کاملا تکذیب می‌شود زیرا هویت فرد، توسط اداره تشخیص هویت نیروی انتظامی تایید و خانواده وی جسد را شناسایی کردند. 

اظهارات جبلی درمورد فردوسی پور
پیمان جبلی رییس سازمان صداوسیما در مورد وضعیت عادل فردوسی نیز در پاسخ به سوال دانشجویان گفت: موضوع عادل در زمان من اتقاق نیفتاد. اگر من بودم همه تلاشم را می کردم که نرود و از ظرفیتش استفاده شود. من میراث دار وضعیتی هستم. همه فکر می کنند با امضای طلایی من کاری درست می‌شود. اما این مساله دو طرفه است. آن فرد هم باید بخواهد و قواعد بازی تیمی را بداند. او اصول کاری خودش را دارد. خودم با آقای فردوسی پور صحبت کردم. تلاش می کنم سرمایه ای را از دست ندهیم. مساله دو طرفه است.

پیکر محمد علی اسلامی ندوشن از کانادا به نیشابور منتقل می شود
احمد همت آبادی سخنگوی شورای شهر نیشابور گفت: با توجه به وصیت زنده یاد محمد علی اسلامی ندوشن و پیگیری های انجام شده در شورای شهر، پیکر وی به باغ عطار نیشابور منتقل و خاکسپاری خواهد شد.

قوه قضاییه: در مورد «احمدرضا جلالی» برنامه مبادله وجود ندارد
مسعود ستایشی سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری خود گفت: در مورد «احمدرضا جلالی» برنامه مبادله وجود ندارد. قوه قضاییه بحث اجرا را دارد و این مهم برعهده دادستان محترم و اجرای احکام است.

عدم توافق فراکسیون اکثریت مجلس برای معرفی نامزدهای هیات رئیسه
فراکسیون انقلاب اسلامی (فراکسیون اکثریت) قرار بود امروز نامزدهایش را به صحن معرفی کند و سایر نامزدها نیز به نفع افرادمنتخب کنار بروند. درجریان جلسه امروز فراکسیون برای اولین بار در تاریخ مجلس، توافقی برای نامزدهای هیات رئیسه شکل نگرفت.

پس از سفر انریکه مورا، ایران و امریکا متعهد به از سرگیری مذاکرات نشدند
رویترز از قول یک منبع دیپلماتیک اروپایی نوشت: پس از سفر انریکه مورا مذاکره کننده اتحادیه اروپا به تهران، یک منبع دیپلماتیک اروپایی گفت که هیچ یک از طرفین (ایران و آمریکا) متعهد به از سرگیری مذاکرات نشده اند و دستیابی به مصالحه در بحث سپاه غیر محتمل است، البته اگر نگویم غیرممکن.

نظرات بینندگان