arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۷۷۹۵۷
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۰۸ - ۰۴ خرداد ۱۴۰۱

۲۱ کشته در حمله به دبستانی در ایالت تگزاس؛ ۱۸ نفر آن‌ها کودک دبستانی بودند

در جریان تیراندازی در دبستانی در شهر اوالد در ایالت تگزاس دست‌کم ۲۱ نفر کشته شدند که ۱۸ نفر آن‌ها کودک دبستانی بوده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در جریان تیراندازی در دبستانی در شهر اوالد در ایالت تگزاس دست‌کم 21 نفر کشته شدند که 18 نفر آن‌ها کودک دبستانی بوده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، فرماندار ایالت تگزاس خبر داد که حادثه تیراندازی در دبستانی در شهر اوالد در ایالت تگزاس با کشته شدن 21 نفر و مجروح شدن چند نفر دیگر همراه بوده است.

شبکه ای‌بی‌سی نیوز نیز خبر داد که در جریان این تیراندازی 18 کودک کشته شدند.

شهر اوالد که اکثریت آن را لاتین‌تبارها تشکیل می‌دهند در 77 مایلی غرب شهر «سن آنتونیو» قرار دارد. از ابتدای سال 2022 تا کنون، آمریکا شاهد حدود 200 تیراندازی کور بوده است.

شبکه سی ان ان اخیراً در گزارشی درباره معضل حمل آزادانه سلاح در ایالات متحده نوشت، طبق مطالعاتی که از سوی سازمان «سختگیری قوانین اسلحه موجب نجات زندگی» در ۵۰ ایالت آمریکا انجام شده، ارتباط مستقیمی بین ایالت‌هایی که سختگیری در اعمال قوانین حمل سلاح در آن‌ها به کار گرفته می‌شود و آن‌هایی که سستی در اعمال آن می‌کنند با میزان خشونت با اسحله وجود دارد.

سی ان ان افزود: مثلاً در ایالت «می سی سی پی» که ضعیف‌ترین سختگیری‌ها را در اعمال قوانین مربوط به حمل سلاح دارد، سال ۲۰۲۰ میلادی بدترین وضعیت خشونت با سلاح گرم را تجربه کرده است، اما در ایالت کالیفرنیا که سخت‌ترین قوانین مربوط به حمل سلاح در آن به کار گرفته شده تنها ۸ مورد تیراندازی به ثبت رسیده است.

نظرات بینندگان