arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۷۷۹۷۸
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۱۰ - ۰۴ خرداد ۱۴۰۱

وضعیت آب و هوا، امروز ۴ خرداد ۱۴۰۱ / ورود توده گرد و غبار از غرب کشور طی فردا

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از وزش باد و کاهش گرد و غباردر مناطق شمال غرب و دامنه های جنوبی البرز طی امروز(۴ خرداد) و شکل‌گیری مجدد توده‌های گرد و غبار در عراق و انتقال آن به استان های غربی کشور طی فردا(۵ خرداد) خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از وزش باد و کاهش گرد و غباردر مناطق شمال غرب و دامنه های جنوبی البرز طی امروز(۴ خرداد) و شکل‌گیری مجدد توده‌های گرد و غبار در عراق و انتقال آن به استان های غربی کشور طی فردا(۵ خرداد) خبر داد.

صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: چهارشنبه (۴ خرداد) در شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، اردبیل، سواحل شمالی و خراسان شمالی ابرناکی، رگبار پراکنده باران گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود. سایر مناطق در نیمه‌غربی کشور آسمان غبارآلود است که سبب کاهش کیفیت هوا و دید افقی می‌شود. به‌تدریج از ساعات ظهر در مناطق شمال غرب و دامنه‌های جنوبی البرز افزایش وزش باد سبب کاهش پدیده گردوغبار و بهبود کیفیت هوا می‌شود و در شمال شرق و شرق کشور وزش باد شدید همراه با خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: پنجشنبه (۵ خرداد) در سواحل دریای خزر، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی دامنه‌های البرز واقع در شرق تهران و سمنان بارش باران و وزش باد پیش‌بینی می‌شود که در خراسان شمالی و ارتفاعات سمنان و گلستان رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی انتظار می‌رود. در ارتفاعات زاگرس در استان مرکزی و قم افزایش ابر، وزش باد و بارش پراکنده رخ می‌دهد. در این روز افزایش وزش باد روی کشور عراق سبب شکل‌گیری توده گردوخاک و انتقال آن به استان‌های مرزی در غرب و جنوب غرب کشور می‌شود.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا در شمال شرق و شرق کشور به‌ویژه در منطقه زابل وزش باد شدید و خیزش گردوخاک رخ می‌دهد. در این روز در دامنه‌های جنوبی البرز همچنین در بوشهر و جنوب فارس نیز وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود. جمعه (۶ خرداد) در شمال خراسان رضوی رگبار پراکنده باران و وزش باد رخ می‌دهد. در نوار شرقی کشور به‌ویژه در منطقه زابل وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک تداوم خواهد داشت.

وی ادامه داد: شنبه و یکشنبه (۷ و ۸ خرداد) با گذر متناوب امواج کم‌دامنه از نوار شمالی کشور در ارتفاعات البرز مرکزی و ارتفاعات واقع در شمال غرب کشور بارش پراکنده و وزش باد رخ می‌دهد و در سایر مناطق جوی آرام و پایدار انتظار می رود.

به گفته ضیاییان خلیج فارس و تنگه هرمز تا روز شنبه و امروز دریای خزر مواج هستند.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا ( ۵ خرداد ) کمی ابری همراه با وزش باد و گاهی باد و گرد و خاک با حداقل دمای ۱۷ و حداکثر دمای ۳۰ درجه سانتیگراد و طی جمعه ( ۶ خرداد) صاف تا کمی ابری و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۱۶ و حداکثر دمای ۲۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۴ و۵ خرداد) شهرکرد با دمای ۱ و ۲ درجه سانتیگراد سردترین و بندرعباس با دمای ۴۱ درجه سانتیگراد گرم ترین مرکز استان‌ کشور است.

نظرات بینندگان