arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۷۸۱۰۶
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۲۲ - ۰۴ خرداد ۱۴۰۱

دامپزشک آفریقای جنوبی وضعیت «ایران» و توله‌اش را بررسی می‌کند

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست از حضور دامپزشک یوز‌ها از کشور آفریقای جنوبی در ایران برای انتقال تجارب نگهداری و تکثیر این گونه جانوری خبر داد. وی افزود: دکتر پیتر کالدوِل از یک مرکز نگهداری یوز‌های آفریقایی، برای یک سفر پنج روزه عازم ایران شده است و در این سفر علاوه بر معاینه توله یوز، بازدیدی هم از مرکز تکثیر یوز آسیایی در پارک ملی توران خواهد کرد
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست از حضور دامپزشک یوزها از کشور آفریقای جنوبی در ایران برای انتقال تجارب نگهداری و تکثیر این گونه جانوری خبر داد.

حسن اکبری با اعلام این خبر، اظهار کرد: صبح امروز(۴ خرداد) با حضور دکتر پیتر کالدوِل - دامپزشک معتمد مراکز حفاظت و تکثیر یوزپلنگ آفریقایی از کشور آفریقای جنوبی- در محل نگهداری توله یوز در پارک پردیسان، آخرین وضعیت سلامت این گونه جانوری بررسی و نکات تجربی به تیمارگران یوز ارایه شد.

وی افزود: دکتر پیتر کالدوِل از یک مرکز نگهداری یوزهای آفریقایی، برای یک سفر پنج روزه عازم ایران شده است و در این سفر علاوه بر معاینه توله یوز، بازدیدی هم از مرکز تکثیر یوز آسیایی در پارک ملی توران خواهد کرد و در بازدید میدانی، آموزش‌های لازم و انتقال تجربه به همکاران صورت خواهد پذیرفت.

اکبری در ادامه گفت: این دامپزشک، نوع تغذیه و نحوه وزن گرفتن حیوان را بررسی و برنامه های لازم را برای روش های صحیح تغذیه ارائه خواهد داد.

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: در پارک ملی توران هم آخرین وضعیت یوز ماده - ایران - از لحاظ سلامتی و شرایط محیطی برای نگهداری بررسی خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست در پایان سفر هم کارگاه آموزشی برای کارشناسان استانی و ستادی در خصوص تکثیر یوز در اسارت برگزار خواهد شد.

نظرات بینندگان