arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۷۸۱۱
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۰۹ - ۰۶ تير ۱۳۹۱

موافقت مالزی با استرداد ایرانی مظنون به‌ارتباط با سوء‌قصد بانکوک

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مقامات مالزی با استرداد یک ایرانی مظنون به ارتباط با سوءقصد‌های بانکوک موافقت کرده‌اند. این ایرانی توانسته بود به مالزی بگریزد، اما هنگامی که قصد سوار شدن به هواپیمایی به مقصد تهران را داشت، دستگیر شده بود.

به گزارش انتخاب به نقل از دویچه وله، کوماتی، قاضی مالزیایی، روز دوشنبه اعلام کرد که مانعی برای استرداد فرد مظنون ایرانی که در ماه فوریه در رابطه با سوءقصد‌های تروریستی به دیپلمات‌های اسرائیلی در بانکوک دستگیر شده، وجود ندارد. این ایرانی ۳۱ ساله در پی صدور حکم قاضی درخواست تجدید نظر کرده است.

در ۱۴ ماه فوریه (۲۵ بهمن) سال جاری میلادی (۲۰۱۲) چند بمب در بانکوک، پایتخت تایلند، منفجر شد. در پی انفجار در خانه‌ای در خیابان "سوخومویت سوی" تعقیب و مراقبت‌های پلیس بانکوک ابعاد تازه‌ای یافت و منجر به بازداشت چند فرد مظنون شد.

یکی از متهمان مسعود صداقت‌زاده ۳۱ ساله است که حال مالزی با استرداد او موافقت کرده است. وی توانسته بود در روز حادثه به مالزی بگریزد اما هنگامی که قصد سوار شدن به هواپیمایی به مقصد تهران را داشت، در فرودگاه کوالالامپور دستگیر شد.

یکی دیگر از اعضای گروه به نام سعید مرادی پس از انفجار برنامه‌ریزی نشده بمبی که همراه داشت، دو پای خود را از دست داد. عضو دیگر گروه بنام محمد خزایی که ۴۲ سال دارد، هنگام تلاش برای خروج از تایلند، در فرودگاه دستگیر شد.

نفر چهارم مهرداد مدنی نام دارد که روز یکشنبه ۲۶ فوریه (۷ اسفند) و پس از تجسس اتاقش توسط پلیس دستگیر شده است. پلیس نام وی را پس از بررسی سیم کارت تلفن همراه دو متهم دیگر پرونده بمب‌گذاری در بانکوک، سعید مرادی و محمد خزایی به دست آورده است. پلیس تایلند می‌گوید که مهرداد مدنی هرگونه ارتباط با موضوع بمب‌گذاری را رد کرده است.
نظرات بینندگان