arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۷۸۱۲۹
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۰۹ - ۰۵ خرداد ۱۴۰۱

جزیره قشم در سیطره گرد و غبار/ ۷۷۱ بیمار راهی بیمارستان شدند

این روزها جزیره قشم که از دیرباز به پاکی هوا و زلالی دریا معروف بود در سیطره گرد و غبار قرار گرفته و براساس اظهارات یاسر مرادی سرپرست شبکه بهداشت و درمان این شهرستان تاکنون ۷۷۱ بیمار دارای علائم تنفسی به دلیل غبارآلودگی هوا به مراکز درمانی مراجعه کرده اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

جزیره قشم در سیطره گرد و غبار/ ۷۷۱ بیمار راهی بیمارستان شدند

ایسنا: این روزها جزیره قشم که از دیرباز به پاکی هوا و زلالی دریا معروف بود در سیطره گرد و غبار قرار گرفته و براساس اظهارات سرپرست شبکه بهداشت و درمان این شهرستان تاکنون ۷۷۱ بیمار دارای علائم تنفسی به دلیل غبارآلودگی هوا به مراکز درمانی مراجعه کرده اند.

یاسر مرادی گفت: در ۳ روز گذشته ۱۰۰ قشموند به دلیل مشکلات تنفسی غیرعفونی به بیمارستان پیامبر اعظم(ص) قشم و ۶۷۱ نفر دیگر به مراکز درمانی درگهان، رمکان، شهید ذاکری، سوزا، طبل، دولاب و گورزین مراجعه کرده اند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان قشم تاکید کرد: تمام افراد به ویژه بیماران، سالمندان، کودکان و مادران باردار حتی الامکان در زمان وقوع پدیده گرد و غبار از منزل خارج نشوند.

وی اضافه کرد: بیماران و افراد آسیب پذیر و همچنین افرادی که بدلیل اشتغال به اموری که نیازمند به حضور مستمر در فضاهای باز است، در زمان خروج از منزل از ماسک های فنجانی (P۱ - P۲) یا ماسک مناسب FFP۲ استفاده کنند.

نظرات بینندگان