arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۷۸۱۸۲
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۴ - ۰۵ خرداد ۱۴۰۱

اطلاعات داخل سربرگ و نکات طراحی سربرگ اداری

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

اطلاعات داخل سربرگ و نکات طراحی سربرگ اداری

سربرگ اداری و تجاری یک عنوان از پیش چاپ شده روی اسنادی مانند نامه‌ها، یادداشت‌ها و دعوت نامه‌ها و... است که اطلاعاتی در مورد سازمان بر روی آن قرار دارد. در اختیار داشتن یک سربرگ اداری هر سندی را حرفه‌ای جلوه داده و به حفظ برند شما کمک می‌کند. در این مطلب در مورد اطلاعاتی که داخل سربرگ قرار می‌گیرد و نکات طراحی آن می‌پردازیم.

نکات طراحی سربرگ

یک سربرگ زیبا می تواند در موفقیت برندسازی شما تفاوت ایجاد کرده و رشد سازمان شما را رقم بزند. در اینجا به نکاتی برای طراحی سربرگ اشاره می‌کنیم که دانستن آن به شما برای داشتن یک سربرگ خوب کمک می‌کند. سربرگ می‌تواند به عنوان یک فرصت بازاریابی برای برند شما به شمار رود که فرصتی را برای تعامل افرد و دیگر سازمان‌ها با برند شما فراهم می‌کند. علاوه بر این ارسال نامه‌ها و دیگر اطلاعات در یک کاغذ سربرگ دار می‌تواند به برند شما اعتبار ببخشد.

·  آن را ساده طراحی کنید

یکی از چالش‌های طراحان، طراحی یک سربرگ منحصر به فرد است در بسیاری از مواقع سربرگ یک برند یا سازمان اولین راه تعاملی و ارتباطی است که یک مشتری با یک برند و یا یک سازمان دارد. در طراحی یک سربرگ بسیار مهم است که جزئیات را به درستی درک کرده و طراحی کنیم و از طراحی یک چیز  چشم نواز هم قافل نشویم. طرح شما باید ساده باشد و جای مناسبی هم برای نوشتن نامه و یادداشت در آن قرار داده شده باشد. ساده نگه داشتن سربرگ در کنار دیگر عوامل موجب کاربردی شدن سربرگ اداری شما می‌شود.

· استفاده از نرم افزار مناسب

گاهی اوقات استفاده از نرم افزار فتوشاپ برای اجرای طرح سربرگ شما کافی است اما مواقعی هم هستند که می‌توان با نرافزارهای بهتری مانند Illustrator و InDesign کار طراحی سربرگ بهتر و اصولی‌تری را انجام داد. هر دوی این ابنرم افزارها دارای امکانات عالی برای  تایپوگرافی هستند که به شما کمک می‌کند ترسیم عناصر ساده و تغییر موقعیت لازم برای ایجاد یک سربرگ متفاوت را داشته باشید. اگر با نرم افزار  فتوشاپ کار طراحی سربرگ را انجام می‌دهید به خاطر داشته باشید که کار خود را برای چاپ سربرگ باید با رزولوشن 300dpi به چاپ خانه ارسال کنید.

اطلاعات داخل سربرگ و نکات طراحی سربرگ اداری

· رعایت سلسله مراتب

طراحی سربرگ، تقریباً مانند هر زمینه دیگری از طراحی اداری و تجاری در مورد انتقال مؤثر اطلاعات بسیار مهم است. در نتیجه در هنگام چاپ سربرگ قرار گرفتن اطلاعاتی مانند: مسئولیت ارسال کننده و پس از آن، آدرس، شماره تلفن یا آدرس ایمیل، شماره پیوست و تاریخ و... مورد نیاز است. اما آن‌ها به اندازه نام شرکت مهم نیستند. پس از قراردادن نام شرکت در سربرگ غافل نشوید. شما باید در مورد اطلاعات مهمی که قرار است در سربرگ شما قرار داده شود، تصمیم بگیرید و بر اساس این اطلاعات سلسله مراتب طراحی سر برگ را مشخص کنید.

· انتخاب جزئیات مناسب

برای درج جزئیات بر روی سربرگ خود جزئیاتی را در نظر بگیرید که استفاده از آن متنایب با استفاده و کارکرد شما باشد برای مثال اگر یک شرکت خیریه یا مالی نیستید نیازی نیست شماره ثبت خود را در سربرگ قرار دهید. یا اگر برای قرار دادن صاحب شرکت و موارد دیگر الزامات قانونی وجود ندارد نیازی به قرار دادن آن در سربرگ نیست.

· طراحی پاکت نامه اداری

در کنار طراحی سربرگ برای نامه‌های اداری طراحی و استفاده از پاکت کاغذی یا همان پاکت نامه اداری که کاربرد آن برای قرار دان نامه ها و قرار دادهای شرکت ها می باشد از ارکان ست اداری است که هم در طراحی و هم در چاپ باید برای جلب نظر مشتری و هم برای دفاع از هویت برند از اهمیت بالایی برخوردار است .پاکت نامه باید شامل آرم ، متن و اطلاعات تماس باشد.

اطلاعات داخل سربرگ و نکات طراحی سربرگ اداری

·استفاده از رنگ کم

این قانون تقریباً برای تمام ست‌های اداری که طراحی می‌کنید، صدق می‌کند. استفاده از رنگ یک راه عالی برای جلب توجه به مخاطبان به سربرگ و برند شما است. سربرگ می‌تواند بیانگر افکار، اهداف و احساسات برند شما باشد. در نتیجه در هنگام استفاده از رنگ دقت لازم را داشته باشید و از رنگ‌های کم در کار استفاده کنید تا خروجی کار شما نماینده مناسبی برای برند شما باشد.

برای چاپ سربرگ اداری و تجاری می‌توانید به مرکز چاپ دیجیتال کهن مراجعه کنید.

نظرات بینندگان