arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۷۸۱۸۶
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۴ - ۰۵ خرداد ۱۴۰۱

هواشناسی: در تجهیزات سخت افزاری، رادار و ایستگاه‌های هواشناسی، کمبود داریم

صادق ضیائیان مدیرکل پیش بینی و پایش سازمان هواشناسی گفت: سازمان هواشناسی در تعداد تجهیزات، ایستگاه‌های هواشناسی و راداری، کمبودهایی دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

باشگاه خبرنگاران: مدیرکل پیش بینی و پایش سازمان هواشناسی گفت: سازمان هواشناسی در تعداد تجهیزات، ایستگاه‌های هواشناسی و راداری، کمبودهایی دارد.

صادق ضیائیان گفت: سازمان هواشناسی هم اکنون در بحث تجهیزات سخت افزاری، رادار و ایستگاه‌های هواشناسی و سامانه‌های پردازشی، در مقایسه با سایر کشور‌های توسعه یافته با کمبود مواجه است، اما با این وجود توانسته در حوزه پیش بینی و افزایش ورود شاخص‌های آلودگی، از چند روز قبل هشدار‌های لازم را صادر کند.

به گفته مدیرکل پیش بینی و پایش سازمان هواشناسی، برای ورود توده‌های گرد و خاک به کشور در این هفته، سازمان هواشناسی هشدار‌ها را از روز شنبه برای شهر‌های مختلف از جمله تهران، در سطح زرد و نارنجی صادر کرده بود که باید در این زمینه، سازمان حفاظت محیط زیست و استانداری‌ها اقدامات لازم را در دستور کار خود قرار می‌دادند.

سازمان هواشناسی کشور از روز شنبه ۳۱ اردیبهشت برای ورود توده‌های گرد و خاک به کشور طی روز‌های دوشنبه و سه شنبه هفته فعلی برای نوار غربی کشور و شهر تهران، هشدار‌هایی را در سطح نارنجی و زرد در دو نوبت صادر کرده بود.

از دیروز با ورود توده‌های گرد و خاک کشور عراق از سمت نوار غربی کشور، میزان شاخص آلودگی هوا در شهر تهران به بیش از ۴۰۰ واحد رسید که همین امر باعث تعطیلی ادارات، مدارس و دانشگاه‌ها شد.

نظرات بینندگان