arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۷۸۲۲۳
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۱۹ - ۰۵ خرداد ۱۴۰۱

نماینده مجلس: ۱۰۰ درصد قطعات خودرو در ایران چینی است

محمد وحیدی، عضو هیئت رئیسه فراکسیون راهبردی مجلس با اشاره به اینکه ۱۰۰ درصد قطعات خودرو در ایران چینی است و همچنین با تأکید براینکه ۳۷ درصد کشتار جاده‌ای ایران از خودروها است، ادامه داد: تنها دوره‌ای که کشتار جاده‌ای کشور کاهش پیدا کرد دوره‌ای بود که واردات خودرو در کشور آزاد شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: عضو هیأت رئیسه فراکسیون راهبردی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کشتار جاده‌ای ایران با هیچ کجای دنیا تطابق ندارد، گفت: برابر با اتحادیه اروپا در جاده‌های کشور مرگ و میر داریم.

محمد وحیدی، نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه براساس بررسی‌های علمی ۸۵ درصد مشکلات کسب و کار دنیا نتیجه فرآیندها و ۱۵ درصد عملکرد انسانی است، اظهار کرد: برابر اتحادیه اروپا در جاده‌های کشور مرگ و میر داریم.

وی با بیان اینکه کل خودروهای ایران ۲۴ میلیون است، افزود: به عنوان نمونه، یک کشور در اتحادیه اروپا ۵۰ میلیون خودرو دارد که میزان مرگ و میر جاده‌های ما در ایران حتی از ان هم بیشتر است که جای تاسف دارد.

وحیدی با تأکید براینکه خودروی نیسان آبی در ژاپن از سال ۱۹۵۶ تا ۱۹۸۲ تولید شد، ادامه داد: اما این خودرو در ایران از سال ۱۹۷۰ در ایران تولید می‌شود و همچنان ادامه دارد.

نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی با تأکید براینکه پژو ۴۰۵ در اروپا از سال ۱۹۸۷ تا ۱۹۹۷ تولید شد، افزود: این خودرو در ایران از سال ۱۹۹۲ ساخته شد و همچنان ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه ۱۰۰ درصد قطعات خودرو در ایران چینی است، تصریح کرد: هیچگونه اقدام مثبتی برای مردم انجام ندادیم و تفاوت در این است که در گذشته مونتاژ اروپایی می‌کردیم و الان مونتاژ چینی، که ظلم به مردم کشور است.

وحیدی با بیان اینکه کشتار جاده‌ای ایران با هیچ کجای دنیا مطابقت ندارد، اظهار کرد: مقام معظم رهبری مدافع تولید داخل هستند، نه مدافع خودروی بی کیفیت که باعث خسارت مالی و مرگ و میر هموطنان باشد.

عضو هیئت رئیسه فراکسیون راهبردی مجلس شورای اسلامی با تأکید براینکه ۳۷ درصد کشتار جاده‌ای ایران از خودروها است، ادامه داد: تنها دوره‌ای که کشتار جاده‌ای کشور کاهش پیدا کرد دوره‌ای بود که واردات خودرو در کشور آزاد شد.

نظرات بینندگان