arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۷۸۲۷۱
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۰ - ۰۶ خرداد ۱۴۰۱

تیراندازی دبستان راب تگزاس؛ شوهر یکی از دو معلم کشته شده تاب نیاورد، سکته کرد و درگذشت

دو روز پس از کشتار دانش‌آموزان و دو معلم یک مدرسه ابتدایی در تگزاس، مقام‌ها می‌گویند مهاجم که یک جوان ۱۸ ساله بوده بدون هیچ مزاحمتی توانسته از در ورودی عبور کند. همزمان همسر یکی از دو معلم کشته شده در این تیراندازی بر اثر سکته قلبی درگذشته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بی بی سی: دو روز پس از کشتار دانش‌آموزان و دو معلم یک مدرسه ابتدایی در تگزاس، مقام‌ها می‌گویند مهاجم که یک جوان ۱۸ ساله بوده بدون هیچ مزاحمتی توانسته از در ورودی عبور کند.

همزمان همسر یکی از دو معلم کشته شده در این تیراندازی بر اثر سکته قلبی درگذشته است.

روز پنجشنبه، ۲۶ مه، ویکتور اسکالون، از سخنگویان پلیس تگزاس به رسانه‌ها گفت هیچ مامور مسلحی جلوی ورود مهاجم از در اصلی - که قفل هم نبوده - را نگرفته است.

این در حالی است که در بسیاری از نقاط آمریکا درهای اصلی ورود به مدارس به روی همگان باز نیست و معلمان هم باید در کلاس‌ها را قفل کنند.


با وجود این، آقای اسکالون از نحوه عملکرد پلیس در این رویداد حمایت کرده است. در دو روز گذشته انتقادها از «کم کاری و اهمال» احتمالی پلیس برای متوقف کردن تیرانداز، بالا گرفته است.

گزارش‌هایی که به نقل از شاهدان عینی منتشر شده پلیس را به اکراه در مواجهه با مهاجم که در داخل مدرسه ابتدایی «راب» در شهر کوچک اوالده در نزدیکی مرز مکزیک مشغول تیراندازی بود، متهم می‌کند.

همزمان ویکتور اسکالون روز پنجشنبه به خبرنگاران گفت گزارش‌های اولیه درباره این که مهاجم توانسته یک مامور محافظت از مدرسه را هدف قرار دهد نادرست است.

او گفته افسران پلیس ۴ دقیقه بعد از این تیراندازی وارد مدرسه شدند.

این افسر پلیس به خبرنگاران گفت علت آن که ماموران زودتر وارد ساختمان نشدند «تیراندازی به سوی آنها» از داخل مدرسه بوده است.

با این حال، از زمان آغاز تیراندازی تا هنگامی که نیروهای ویژه مرزبانی پلیس رسیدند و توانستند مهاجم را از پا درآورند یک ساعت طول کشید که با انتقاد بسیاری از والدین و بازماندگان قربانیان این کشتار روبرو شده است.

مهاجم که یک نوجوان ۱۸ ساله بود توانست ۱۹ نفر را بکشد که از میان آنها ۱۷ نفر کودکان دانش‌آموز بودند و دو نفر از معلمان. او همچنین ۱۷ نفر دیگر را هم در مجروح کرد و دست آخر با شلیک نیروهای ویژه پلیس مرزبانی تگزاس از پا درآمد.

از طرف دیگر، گزارش‌هایی که به نقل از شاهدان عینی منتشر شده حاکی از آن است که از ماموران پلیس حاضر در صحنه خواسته شده بود که فورا وارد ساختمان مدرسه و محل تیراندازی شوند.

پدری که دخترش در جریان این تیراندازی کشته شده به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفته او و چند رهگذر دیگر'مستاصل ' از عدم واکنش پلیس تصمیم گرفته بودند که شخصا وارد ساختمان مدرسه شوند.

اما ویکتور اسکالون - از سخنگویان پلیس تگزاس- به خبرنگاران گفته در آن مرحله افسران پلیس مشغول تخلیه معلمان و دانش‌آموزان از ساختمان مدرسه و همزمان درخواست نیروی پشتیبانی بودند.

«یک ساعت بعد، نیروهای عملیات ویژه مرزبانی رسیدند و وارد مدرسه شدند و مظنون را از پای درآوردند.»

همسر یکی از معلمان قربانی «تاب نیاورد و سکته کرد»

روز پنجشنبه همچنین گزارش شد که جو گارسیا، همسر ایرما گارسیا، یکی از دو معلمی که در جریان این تیراندازی کشته شدند، بر اثر شدت غم و اندوه دچار سکته قلبی شده و درگذشته است.

خانم گارسیا اگر زنده مانده بود امروز - پنچشنبه ۲۶ مه - آخرین روز مدرسه را می‌گذراند و همراه دانش‌آموزان دبستان راب برای تعطیلات تابستانی راهی خانه می‌شد.

تیراندازی دبستان راب تگزاس؛ شوهر یکی از دو معلم کشته شده تاب نیاورد، سکته کرد و درگذشتایرما گارسیا ۴۸ ساله - چپ - و اوا میرالز ۴۰ ساله به علت آنچه رشادت و از خود گذشتگی برای حفظ دانش‌آموزان خوانده شده در دو روز گذشته مورد احترام و تقدیر قرار گرفته‌اند

آن طور که برادرزاده ایرما گارسیا به نیویورک تایمز گفته او تا آخرین لحظه برای نجات دانش‌آموزان از رگبار مهاجم تلاش کرده و ماموران جسد او را در حالی که خود را سپر دانش‌آموزان کرده بود پیدا کرده‌اند.

خانم گارسیا برای ۲۳ سال معلم دبستان راب بود و در سال ۲۰۱۹ به عنوان معلم نمونه سال انتخاب شده بود

نظرات بینندگان