arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۷۸۲۹۶
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۳ - ۰۶ خرداد ۱۴۰۱

پرستویی خطاب به جبلی: ظاهرا از شما هم آبی گرم نمی‌شود

پرویز پرستویی ـ بازیگر سینما و تلویزیون ـ در یادداشتی خطاب به رییس صداوسیما، نوشته است: بنده به عنوان یک شهروند عملکرد شما را به عنوان مسئول صدا و سیما دنبال کردم و می‌کنم. یادم نمی‌رود از همان ابتدا در فرودگاه اهواز در حضور چند جانباز قول دادید و فرمودید که آقای عادل فردوسی‌پور مشکلی برای بازگشت به صداوسیما نخواهد داشت؛ که تاکنون این مشکل حل نشده و نخواهد شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پرویز پرستویی در یاداشتی خطاب به رییس صداوسیما به اظهارات پیمان جبلی درجمع دانشجویان شریف واکنش نشان داد.

 پیمان جبلی رییس سازمان صداوسیما سه شنبه، سوم خرداد ماه به دانشگاه صنعتی شریف رفت و به پرسش‌های دانشجویان درباره‌ی عملکرد این رسانه در برخورد با برخی چهره‌های محبوب، پرداختن به وضعیت معیشتی مردم، نظارت بر شبکه نمایش خانگی و پلتفرم‌ها، طرح تحول رسانه و همچنین دلایل کاهش تعداد مخاطبان برنامه‌های تلویزیونی پاسخ داد.

اظهارات پیمان جبلی در این دیدار و خصوصا گفته‌هایش درباره‌ی شبکه نمایش خانگی و محتوای یکی از سریال‌های پلتفرم‌ها، این روزها با انتقادهایی همراه شده است.

پرویز پرستویی ـ بازیگر سینما و تلویزیون ـ در یادداشتی خطاب به رییس صداوسیما، نوشته است:

«جناب آقای جبلی

بنده به عنوان یک شهروند عملکرد شما را به عنوان مسئول صدا و سیما دنبال کردم و می‌کنم. یادم نمی‌رود از همان ابتدا در فرودگاه اهواز در حضور چند جانباز قول دادید و فرمودید که آقای عادل فردوسی‌پور مشکلی برای بازگشت به صداوسیما نخواهد داشت. که تاکنون این مشکل حل نشده و نخواهد شد.

دو سه روز است که این سخنرانی شما را در یک جمع دانشجویی مدام می‌بینم و به صحبت‌های شما فکرمی‌کنم که با قاطعیت می‌فرمایید: که این سریال‌های نمایش خانگی را نمی‌شود با خانواده دید! در حیرتم!

اقلا مشخصا نام ببرید ما هم بدانیم منظور شما کدام نمایش خانگی است که نمی‌شود با خانواده دید؟

بنده هم بعضی از سریال‌های نمایش خانگی را دوست ندارم ولی یک استثنا هم قائل شوید. مثلا فصل یک «شهرزاد»، «خاتون»، «می‌خواهم زنده بمانم» و ... .

یا سریال «همگناه» که بنده سهم کوچکی در آن داشتم و یکی از پر مخاطب‌ترین‌های نمایش خانگی بود هم مستهجن است؟

آیا فکر نمی‌کنید از زمانی که تولیدات نمایش خانگی راه افتاده موجب شده که مردم دیگر سریال‌های ترکیه‌ای شبکه جم را نمی‌بینند؟

به نظرم این کم لطفی است؛ چرا که در حال حاضر خیلی از نمایش ‌های خانگی جور خیلی از تولیدات صدا و سیما را می‌کشد.

شما یکی از کارهای مهمی که انجام داده‌اید، این بود که فیلم «مار مولک» را که تقریبا همه ملت ایران طبق گفته‌های خودشان چندین و چند بار دیده‌اند را بعد از ۲۰ سال نشان دادید، با سانسور! که اگر نشان نمی‌دادی بهتر بود چون تقریبا خیلی از مردم بعد از قرآن و حافظ یک نسخه بدون سانسور فلیم «مارمولک» را در خانه‌هایشان دارند!

آیا فکر نمی‌کنید که چرا تولیدات سیما افت کرده است؟

آیا فکر نمی‌کنید از زمانی که تلویزیون جناحی شده دیگر مخاطب خود را از دست داده است؟

آیا فکر نمی‌کنید چرا خیلی از هنرمندان دیگر رغبت فعالیت در تلویزیون را ندارند؟

نگاهی به تولیدات دهه ۶۰، ۷۰ و ۸۰ بیندازید که چه کارهای درخشانی تولید می‌شد!

حداقل شما به عنوان مسئول جدید کاری کنید که هنرمندان به تلویزیون برگردند و پلی باشند بین صداوسیما با مردم!

اصلا فکر کرده‌اید که از کِی نمایش خانگی شکل گرفت؟

کاری نکنید که کم کم آن دسته از هنرمندانی هم که در حال حاضر در تلویزیون فعال هستند نیز به نمایش خانگی روی آورند.

امیدوارم حداقل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز نمایش‌های خانگی را به عهده بگیرد، چرا که متاسفانه ظاهرا از شما هم به عنوان مسئول جدید آبی گرم نخواهد شد.»

نظرات بینندگان