arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۷۸۳۳۲
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۲۰ - ۰۶ خرداد ۱۴۰۱

پیش‌بینی «ورایتی»: شاید نخل طلای کن به «عنکبوت مقدس» برسد

با نزدیک شدن به اختتامیه جشنواره فیلم کن و زمان اعلام برندگان این جشنواره، گمانه‌زنی‌ها درباره برندگان احتمالی نخل طلا به اوج خود رسیده است. کلیتون دیویس، منتقد سینمایی، در مقاله‌ای در تارنمای «ورایتی»، ضمن بررسی فیلم‌های مطرح جشنواره کن، به معرفی برنده‌های احتمالی این دوره پرداخته است. به عقیده او، احتمالا نخل طلای بهترین فیلم که مهمترین جایزه جشنواره کن محسوب می‌شود، به «عنکبوت مقدس» ساخته علی عباسی خواهد رسید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

با نزدیک شدن به اختتامیه جشنواره فیلم کن و زمان اعلام برندگان این جشنواره، گمانه‌زنی‌ها درباره برندگان احتمالی نخل طلا به اوج خود رسیده است.

کلیتون دیویس، منتقد سینمایی، در مقاله‌ای در تارنمای «ورایتی»، ضمن بررسی فیلم‌های مطرح جشنواره کن، به معرفی برنده‌های احتمالی این دوره پرداخته است.

به عقیده او، احتمالا نخل طلای بهترین فیلم که مهمترین جایزه جشنواره کن محسوب می‌شود، به «عنکبوت مقدس» ساخته علی عباسی خواهد رسید.

کلیتون دیویس می‌نویسد که بدون شک، این فیلم ایرانی یکی از شگفتی‌های این دوره جشنواره محسوب می‌شود که منتقدان سینمایی را غافلگیر کرد.

عنکبوت مقدس، با الهام از یکی از پرونده‌های جنایی ماجرای سعید حنایی، قاتل زنجیره‌ای را به تصویر می‌کشد.

در این اثر دلهره‌آور که در خارج از ایران فیلم‌برداری شده است، زهرا امیرابراهیمی، مهدی بجستاتی، سارا فضیلت، و آرش آشتیانی ایفای نقش می‌کنند.

به گفته این منتقد سینمایی، در جشنواره امسال علاقه زیادی به عنکبوت مقدس وجود دارد و به نظر می‌رسد که این فیلم برنده جایزه‌ای خواهد شد.

او در ادامه می‌افزاید که حتی اگر عنکبوت مقدس صاحب نخل طلای بهترین فیلم نشود، احتمالا بازیگران اصلی فیلم - یعنی مهدی بجستانی و زهرا امیرابراهیمی - از شانس زیادی برای دریافت جوایز بهترین بازیگران مرد و زن برخوردارند.

به عقیده کلیتون دیویس، پس از ویگو مورتنسن آمریکایی که برای نقش‌آفرینی در «جنایات آینده» مدعی نخست دریافت جایزه بهترین بازیگر مرد جشنواره است، مهدی بجستانی برای «عنکبوت مقدس»، و سونگ کنگ-هو هنرمند کره‌ای برای «کارگزار» از مدعیان جدی در این بخش محسوب می‌شوند.
این منتقد سینمایی پس از عنکبوت مقدس، فیلم‌های «توری و لوکیتا» ساخته برادران داردن، و «تصمیم برای ترک» اثر پارک چن-ووک را از شانس‌های دریافت نخل طلای جشنواره معرفی می‌کند.

در صورتی که این جایزه به فیلم توری و لوکیتا برسد، براداران داردن، تنها سینماگرانی خواهند بود که سه بار موفق موفق به دریافت نخل طلای کن می‌شوند.

علی‌رغم پیش‌بینی‌های منتقدان سینمایی و نویسنده‌های هنری، نتایج جشنواره فیلم کن همواره با شگفتی‌های بسیاری همراه بوده است که یکی از دلایل مهم آن ترکیب نامتعارف هیأت داوران در مقایسه با سایر جشنواره‌های سینمایی است.

امسال اصغر فرهادی، سینماگر ایرانی، نیز یکی از اعضای هیأت داوران است. او سال گذشته برای فیلم «قهرمان» صاحب جایزه بزرگ هیأت داوران شد

مراسم اختتامیه هفتادوپنجمین جشنواره فیلم کن، ساعت ۸:۳۰ شب شنبه ۷ خرداد (به وقت محلی) برگزار می‌شود.

نظرات بینندگان