arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۷۸۳۴۵
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۲۲ - ۰۶ خرداد ۱۴۰۱

آتش‌سوزی در خوابگاه کانکسی دانشجویان علوم پزشکی بم

آتش نشانی بم در استان کرمان می‌گوید آتش سوزی ۲ کانکس که به عنوان خوابگاه دانشجویی دختران دانشگاه علوم پزشکی مورد استفاده قرار می گرفت شامگاه جمعه بدون تلفات جانی مهار شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: آتش نشانی بم در استان کرمان می‌گوید آتش سوزی ۲ کانکس که به عنوان خوابگاه دانشجویی دختران دانشگاه علوم پزشکی مورد استفاده قرار می گرفت شامگاه جمعه بدون تلفات جانی مهار شد.

محسن حدادیان مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری بم علت این آتش سوزی را اتصال در فیوز برق یکی از کانکس ها اعلام و بیان کرد که دو کانکس که مجاور هم قرار داشتند به صورت کامل در آتش سوختند.

وی افزود: خوابگاه دانشجویی دخترانه دانشگاه علوم پزشکی بم به صورت کانکس است که متاسفانه به علت اتصال برق دو کانکس مجاور هم در آتش سوختند.

کوتاهی مسئولان و نبود کپسول اطفای حریق

حدادیان بیان کرد: مسئولان خوابگاه دانشجویی کوتاهی کرده اند و با وجود اینکه در هر کانکس چهار تا ۶ دانشجو ساکن هستند اما وسایل ایمنی مانند کپسول آتش نشانی در کانکس ها وجود نداشته است.

وی اظهارداشت: به گفته دانشجویان خرابی فیوز برق چندین مرتبه به مسئولان خوابگاه گزارش شده بود اما متاسفانه پیگیری لازم برای تعمیر آن صورت نگرفته است.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری بم بیان کرد: راه های دسترسی به آتش مناسب نبوده است و تنها یک کپسول co۲ در نگهبانی این خوابگاه وجود داشته که این کپسول هم برای این مدل آتش سوزی ها مناسب نیست.

به گفته وی کپسول co۲ برای آتش‌سوزی‌های تاسیسات مانند کامپیوتر استفاده می شود و برای این موارد باید حتما از کپسول پودری استفاده شود.

حدادیان ادامه داد: خوشبختانه آتش سوزی هیچ گونه تلفات جانی یا مصدوم نداشته است اما از لحاظ مالی هر دو کانکس به صورت ۱۰۰ درصد در آتش سوختند.

وی گفت: ۲ ماشین آتش نشانی برای خاموش کردن آتش به محل اعزام شده بودند.

مسئولان دانشگاه علوم پزشکی بم تاکنون درباره چرایی استفاده از کانکس به عنوان خوابگاه دانشجویان یا ضعف نظارت و پیگیری نکردن برای رفع نقص فنی کانکس ها خبری منتشر نکرده اند؛ در صورت کسب اطلاعات بیشتر خبرگزاری جمهوری اسلامی در این زمینه اطلاع رسانی خواهد کرد.

شهرستان بم در فاصله ۱۹۵ کیلومتری جنوب شرق مرکز استان استان کرمان قرار دارد.

نظرات بینندگان