arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۷۸۴۱۷
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۱۴ - ۰۷ خرداد ۱۴۰۱

عملیات ۱۲ ساعته برای نجات کوهنورد مار گزیده

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان شمالی از عملیات ۱۲ ساعته امدادگران این مجموعه برای نجات جان مرد مارگزیده در ارتفاعات «کفترخانه مهمانک» شهرستان مانه و سملقان خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا : معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان شمالی از عملیات ۱۲ ساعته امدادگران این مجموعه برای نجات جان مرد مارگزیده در ارتفاعات «کفترخانه مهمانک» شهرستان مانه و سملقان خبر داد.

ابراهیم سارمی اظهار کرد: در پی اعلام خبر مارگزیدگی یک مرد ۴۳ ساله در ارتفاعات «کفترخانه روستای مهمانک» شهرستان مانه و سملقان بلافاصله ۲ تیم واکنش سریع و ۳ تیم کوهستان از شهر آشخانه و ستاد به منطقه اعزام شدند.

ابراهیم سارمی ادامه داد: با توجه به صعب العبور بودن منطقه و عدم امکان جابجایی از راه زمینی، بلافاصله تیم امداد و نجات هوایی به محل اعزام شد که به علت صخره ای بودن امکان عملیات بالگرد وجود نداشت و نجاتگران مجبور شدند مسیر را به همراه تجهیزات از راه زمینی ادامه دهند.

وی افزود: در این عملیات ۵ تیم عملیاتی کوهستان و واکنش سریع حضور داشتند که با برپایی کارگاه‌های تخصصی نجات با طناب، پس از ۱۲ ساعت تلاش بالاخره در ساعت حدود ۴ بامداد مصدوم به مرکز درمانی انتقال داده شد تا این عملیات طاقت فرسا پایان یابد.

نظرات بینندگان