arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۷۸۶۳۷
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۷ - ۰۸ خرداد ۱۴۰۱

تسنیم: ساخت هلیکوپتر سبک ۲ نفره با موتور پراید توسط نخبه ایرانی!

یک نخبه ایرانی مدعی است هلیکوپتر دو نفره‌ای را با هزینه شخصی خود ساخته است که بدنه آن از جنس فایبرگلاس و وزن آن حدود ۴۵۰ کیلوگرم و موتور آن، موتور پراید است! وی گفت: این هلیکوپتر به صورت کامل روشن شده و سابقه برخاستن و پرواز تا ارتفاع ۱ تا ۲ متری را داشته است، اما هنوز دچار ایراداتی بوده و نیاز به حمایت جدی مسئولان دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یک نخبه ایرانی مدعی است هلیکوپتر دو نفره‌ای را با هزینه شخصی خود ساخته است که بدنه آن از جنس فایبرگلاس و وزن آن حدود ۴۵۰ کیلوگرم و موتور آن، موتور پراید است!

رضا قهرمانی یکی از اعضای باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان در حاشیه رویداد ملی گام دوم گفت: بنده اهل شهرستان ملکان و روستای پرچین‌بلاغ یک فروند هلیکوپتر دو نقره با هزینه شخصی 100 میلیون تومان را در طی دو سال ساخته‌ام.

وی گفت: این هلیکوپتر با امکانات کم و حداقلی ساخته شده است. بدنه این هلیکوپتر از جنس فایبرگلاس و وزن آن 450 کیلوگرم است. ابعاد این هلیکوپتر 5 در 2 متر است و موتور آن، موتور پراید است! موتور اصلی این هلیکوپترها، موتور توربو است که بنده قادر به تهیه آن نبودم.

قهرمانی گفت: این هلیکوپتر به صورت کامل روشن شده و سابقه برخاستن و پرواز تا ارتفاع 1 تا 2 متری را داشته است اما هنوز دچار ایراداتی بوده و نیاز به حمایت جدی مسئولان دارد.

نظرات بینندگان