arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۷۸۹۵
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۹ - ۰۶ تير ۱۳۹۱

متن نامه IOC به كميته ملي المپيك/ ايران به محروميت‌ از فعاليت‌هاي المپيكي تهديد شد!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
كميته‌ي بين‌المللي المپيك در نامه‌اي به كميته‌ي ملي المپيك ايران، كشورمان را به محروميت‌ از فعاليت‌هاي المپيكي تهديد كرد!

به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، كميته‌ي بين‌المللي المپيك (IOC) در اين نامه با اشاره مجدد به تغيير تعدادي از روساي فدراسيون‌هاي ورزشي، به برگزاري مجامع انتخاباتي اعتراض كرده و خواستار توضيح مسوولان ورزش كشور در رابطه با اين وضعيت شده است. IOC همچنين اين موضوع را مغاير با قوانين كميته‌ي بين‌المللي المپيك دانسته و ورزش ايران را به محروميت‌ از فعاليت‌هاي المپيكي تهديد كرده است!

متن نامه كميته‌ي بين‌المللي المپيك به كميته‌ي ملي المپيك ايران به شرح زير است:

مسئولان مرتبط با فعاليت‌هاي المپيك در جمهوري اسلامي ايران

رئيس و دبيركل عزيز

با توجه به نامه نگاري‌ها گذشته درباره‌ي وضعيت تعدادي از فدراسيون‌هاي ورزشي در كشور شما، به اطلاع ما رسيده كه تعدادي از روساي فدراسيون‌هاي ورزشي با دخالت مقامات دولتي مرتبط بركنار شده اند و اين مقامات درنظر دارند فورا مجامع انتخاباتي را برگزار كنند.

ممنون خواهيم بود اگر جرئيات كاملا دقيق درباره‌ي اين وضعيت را در اختيار ما قرار دهيد. اگر ماجرا به اين شكل بوده باشد، اصول پايه‌اي كميته بين المللي المپيك در كشور شما نقض شده است.

به همين ترتيب، تا زماني كه تحقيقات كامل توسط كميته بين المللي المپيك، شوراي المپيك آسيا، اتحاديه‌ي بين المللي فدراسيون‌هاي المپيك تابستاني و تمام فدراسيون‌هاي جهاني، انجام نشده باشد، ايران حق برگزاري مجامع انتخاباتي را نخواهد داشت.

مايليم تا از اين طريق بار ديگر به شما يادآوري كنيم كه كميته‌هاي ملي المپيك در تمام كشورها در درجه‌ي اول زير نظر آيين نامه‌هاي خود كه در مجامع جهاني مورد تصويب قرار گرفته‌اند و همچنين زيرنظر قوانين فدراسيون‌هاي جهاني متناظر كه به رسميت شناخته‌شده‌اند فعاليت مي‌كنند و بايد كاملا از هر گونه دخالت دولتي در امان باشند.

در صورتي كه اين اصول اساسي در كشور شما رعايت نشود، فعاليت‌هاي المپيكي كشور شما مطابق محروميت‌هايي كه در آيين نامه IOC و فدراسيون‌هاي جهاني در نظر گرفته شده است، روبرو خواهد شد كه اين مساله كاملا حضور نمايندگان ايران در المپيك 2012 لندن و هر رويداد ديگر بين المللي ورزشي را منتفي خواهد كرد.

ما اميدواريم كه گفت و گوهاي سازنده‌اي با مقامات مسئول كشور شما داشته باشيم تا چنين اتفاقي رخ ندهد، چرا كه اين مساله ضربه‌ي مهلكي به ورزش و ورزشكاران كشورتان خواهد زد.

با توجه به فاصله‌ي اندك پيش‌رو تا المپيك 2012 لندن، انتظار مي‌رود كه كميته‌ي ملي المپيك شما بتواند با تمام فدراسيون‌هاي ورزشي در فضايي آرام و سالم همكاري نزديكي داشته باشد و تمام تمركزش را بر روي آمادگي ورزشكاران و نمايندگان خود در المپيك جمع كند و هيچ فشاري از خارج بر روي آن وارد نشود.

صميمانه از شما تقاضامنديم كه اين وضعيت را به مقامات دولتي مرتبط گزارش داده و ما را در جريان رخدادهاي بعدي قرار دهيد.

ما منتظر دريافت پاسخ شما هستيم و از همكاري صميمانه شما درباره‌ي اين موضوع بسيار مهم فدرداني مي‌كنيم.

با احترام

پره ميرو

مدير روابط عمومي‌ كشورهاي عضو IOC

حسين المسلم

دبيركل شوراي المپيك آسيا

رونوشت:

ژاك روخه، رئيس كميته بين المللي المپيك

شيخ احمد الفهد آل صباح، رييس شوراي المپيك آسيا

اتحاديه فدراسيون‌هاي بين المللي المپيك تابستاني

تمام فدراسيون‌هاي جهاني ورزشي
نظرات بینندگان