arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۷۹۲۷
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۱۰ - ۰۷ تير ۱۳۹۱
رييس سازمان زندان‌ها:

بيانيه‌ها در خارج از زندان تنظيم و بنام زندانيان امنيتي منتشر مي‌شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رييس سازمان زندان‌ها و اقدامات تاميني و تربيتي كشور تاكيد كرد كه بيانيه‌هايي كه به نام زندانيان امنيتي منتشر مي‌شود در بيرون از زندان تنظيم مي‌شود.

به گزارش ايسنا، غلامحسين اسماعيلي در جمع خبرنگاران در مشهد در مورد بيانيه‌هايي كه بعضا به نام زندانيان منتشر مي‌شود،‌ تصريح كرد: ‌بررسي‌هاي ما نشان مي‌دهد كه اين بيانيه‌ها توسط ديگران و به نام زندانيان امنيتي تنظيم مي‌شود و اساسا در داخل زندان تنظيم نمي‌شوند.

وي در رابطه با بحث سوء استفاده زندانيان از تلفن زندان نيز گفت: تلفن‌هاي زندان وسيله ارتباطي است. زندانيان نمي‌توانند از طريق تلفن با خارج از كشور ارتباط داشته باشند اما با خارج از زندان مانند تلفن‌هاي سطح شهر مي‌توانند ارتباط برقرار كنند و ممكن است سوء استفاده‌اي از تلفن‌ها صورت گيرد اما اين به زندان ارتباط ندارد.

اسماعيلي هم‌چنين درباره روند ساخت اردوگا‌ه‌هاي نگهداري زندانيان گفت: اردوگاه نگهداري محكومان موادمخدر استان خراسان تقريبا آماده است و تا دو هفته ديگر افتتاح مي‌شود.

وي با بيان اينكه اردوگاه استان اصفهان تا پايان تيرماه افتتاح خواهد شد، تصريح كرد: اردوگاه‌هاي استان‌هاي ديگر نيز تا پايان شهريور يا مهر ماه آماده مي‌شوند.

اسماعيلي افزود: پيشرفت اردوگاه تهران خوب است اما هنوز خط انتقال آب آن مشكل دارد كه اين هم دست ما نيست ولي قطعا اردوگاه‌هاي خراسان و اصفهان در تابستان افتتاح مي‌شوند.

رييس سازمان زندان‌ها در مورد ظرفيت اين اردوگاه‌ها گفت: اين اردوگاه‌ها حدود 30 هزار نفر گنجايش دارد كه زندانيان به آنها منتقل مي‌شوند و در اين استان‌ها اكثريت قريب به اتفاق محكومين موادمخدر را در بر مي‌گيرد.

وي تصريح كرد: ‌استان‌هاي ديگر هم كماكان منتظر راه‌اندازي اردوگاه‌ها هستند و بنا نداريم از استان‌هاي ديگر محكومان را به اين اردوگاه‌ها منتقل كنيم.

اسماعيلي در پايان تصريح كرد: وقتي اين اردوگاه‌ها به بهره‌برداري برسند همه امكانات اساسي مانند قرنطينه و بهداري در آنها وجود خواهد داشت و طبق مجوزهاي دريافت شده از دولت، حدود 30 هزار نيروي اداري در اين اردوگاه‌ها مشغول خواهند شد.
نظرات بینندگان