arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۷۹۶۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۲ - ۰۷ تير ۱۳۹۱

ناراحتی دیپلمات‌های اروپایی از اظهارات رحیمی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
اظهارات محمد رضا رحیمی معاون اول رییس جمهوری در همایش روز جهانی مبارزه با مواد مخدر در تهران که در آن هیئت های دیپلماتیک کشورهای خارجی و بعضا غربی نیز حضور داشتند، سبب ایجاد جنجال در برخی رسانه های غربی شد.

معاون اول رییس جمهوری درهمایش روز گذشته در اظهارات خود رژیم صهیونیستی را به ترویج و توزیع مواد مخدر در جهان متهم کرد.
 
وی تجارت مواد مخدر را كار صهیونیست‌ها عنوان کرد و گفت: در صهیونیست ها نمی توان یک نفر معتاد پیدا كرد و ما می‌خواهیم از محققان و سازمان‌های بین المللی بپرسیم كه چرا صهیونیست‌ها ترویج و گسترش دهنده مواد مخدر هستند، اما خود آنها معتاد نیستند.

رحیمی ادامه داد: توسعه و گسترش مواد مخدر و شیشه ریشه در آموزه‌های تلمود صهیونیست‌‌ها دارد. در این كتاب آموزش داده شده كه غیر یهود را چگونه نابود كنند.

روزنامه نیویورک تایمز آمریکا با انتشار گزارشی از واکنش دیپلمات های اروپایی حاضر در این همایش به نقل از آنها نوشت که از شنیدن این قبیل اظهارات شوکه شده اند.

یک دیپلمات اروپایی که نخواسته نامش فاش شود به این روزنامه گفته است: "این قطعا بدترین سخنرانی بوده که تا حالا در طول عمرم شنیدم. چرا ما (با حضور خود در چنین همایش هایی) از همکاری با چنین مردمانی حمایت می کنیم؟"

یک دیپلمات دیگر غربی اما با دفاع از حضور در چنین جمع هایی حتی با وجود ایراد چنین اظهاراتی گفت: "اگر ما از سازمان ملل حمایت نکنیم تا در مبارزه با مواد مخدر به ایران کمک کند، صداهایی مانند صدای رحیمی تنها صدای موجود در آنجا (ایران) خواهد بود."

گفتنی است روز سه شنبه به مناسبت روز جهانی مبارزه با مواد مخدر همایشی با حضور مقامات کشورمان، نمایندگان سازمان ملل و نیز دیپلمات های خارجی در تهران برگزار شد.

این نخستین بار نیست که اظهارات مقامات سیاسی کشورمان درباره رژیم اسراییل، هولوکاست و مسایلی از این دست با انتقاد غربی ها مواجه می شود.

منبع: عصر ایران
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
2
2
اظهارات رحیمی و رفقا مردم ایران رو هم گاهی شدیتر از یک شوکر شوکه میکنه.اگه غربی ها بخواهند با دولت گفتگو و اجلاسی داشته باشند حتماً باید نزد مردم ایران یک دوره آمادگی در مواجه با شوک ببینند
نظرات بینندگان