arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۷۹۷۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۱۴ - ۰۷ تير ۱۳۹۱

اعلام آمادگی قزاقستان برای میزبانی مذاکرات ایران و ۱+۵

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فارس: وزیر خارجه کشورمان از آمادگی قزاقستان برای میزبانی مذاکرات ایران و ۱+۵ خبر داد و گفت: ما از این آمادگی استقبال کردیم.

علی‌اکبر صالحی وزیر امور خارجه کشورمان امروز (چهارشنبه) در جمع خبرنگاران در خصوص دیدارش با نظربایف رئیس جمهور قزاقستان گفت: غیر از روابط دوجانبه در مورد مسائل منطقه‌ای، سوریه و برنامه هسته‌ای ایران صحبت کرده و از مواضع قزاقستان در حمایت از حقوق هسته‌ای ایران قدردانی کردیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان با اشاره به اعلام آمادگی قزاقستان برای میزبانی اجلاس یا نشست‌های آینده ایران و 1+5، تصریح کرد: ما از این آمادگی استقبال کردیم و در این نشست ابراز امیدواری شد با رایزنی ایران و قزاقستان در خصوص بحث سوریه، قزاقستان به عنوان رئیس شورای وزرای خارجه سازمان همکاری اسلامی نقش مؤثرتری در این زمینه ایفا کند.

وی با اشاره به نشستی که قرار است 30 ژوئن در مورد سوریه در ژنو برگزار شود، گفت‌: این طرح از سوی کوفی عنان مطرح شد و ما با لاوروف وزیر خارجه روسیه در این زمینه صحبت کردیم. قزاقستان نیز از این موضوع حمایت کرد و تلاش می‌کند سازمان همکاری اسلامی را در این موضوع دخیل کند.

صالحی همچنین در خصوص رژیم حقوقی دریای خزر که در دیدارش با رئیس جمهور قزاقستان درباره آن گفت‌وگو کرده، اظهار داشت: باید هر چه زودتر وضعیت رژیم حقوقی این دریا مشخص شود.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
جوجه ماشینی صورتی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
0
5
اینم شد مهمونی تا مذاکره !
حمید بابا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
0
3
داستان 1+5 هم تمومی نداره جهان گردی شروع کردن اینا بابا ایران باید جوابشون رو سریع و سریح بده بگه میشه 6
نظرات بینندگان