arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۰۳۲
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۸ - ۰۷ تير ۱۳۹۱

شیر دو نرخی می‌شود/ احتمال افزایش قیمت شیر به 2 هزار تومان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

براساس تفاهمی که از سوی انجمن صنایع لبنی با وزارت صنعت، معدن و تجارت صورت خواهد گرفت، شیر از این پس با دو نرخ در بازار عرضه می‌شود.

باکری در گفتگو با خبرنگار مهر از تصمیم جدید کارخانجات لبنی برای عرضه شیر به دو نرخ خبر داد و گفت: کارخانجات لبنی تصمیم گرفتند برای حل معضل قیمت شیر در بازار، تفاهمی را با وزارت صنعت، معدن و تجارت صورت دهند که بر اساس آن، کارخانجات 50 درصد تولید خود را در غالب سه کالای شیر، ماست 1.5 درصد چربی و پنیر UF چهارصد گرمی به بازار عرضه کنند.
دبیر انجمن صنایع لبنی افزود: نحوه توزیع این دست از کالاها را سازمان صنعت، معدن و تجارت هر استان تعیین خواهد کرد که بر این اساس، شیر زیر بهای تمام شده محصول قیمت گذاری می‌شود.
 
وی تصریح کرد: نیمی دیگر از ظرفیت تولید کارخانجات به محصولاتی اختصاص خواهد یافت که به بهای تمام شده عرضه می‌شود که همان قیمت فعلی بازار است.
 
باکری در پاسخ به این سئوال که قیمت کالاهایی که از سوی وزارت صنعت قیمت گذاری می‌شود، چگونه خواهد بود؟، گفت: قیمت همان نقطه نظر وزارت صنعت، معدن و تجارت است که احتمالا ملاک عمل اسفند 90 خواهد بود.
 
وی در پاسخ به این سئوال که شیر به قیمت آزاد در تدبیر جدید چه قیمتی خواهد داشت؟ گفت: در حال حاضر یک بطری شیر پرچرب در بازار یک‌هزار و 600 تومان است که بر این اساس ،اگر قرار باشد همین شیر را با قیمت اسفند که یک‌هزار و 200 تومان بوده، عرضه کنیم، باید 400 تومان ارزان‌تر بفروشیم؛ بنابراین 400 تومان به بهای فعلی همین شیر که هم اکنون یک‌هزار و 600 تومان است، افزوده خواهد شد. بنابراین ممکن است شیر به 2 هزار تومان برسد.
نظرات بینندگان