در هر لحظه، حدود 63 هزار جستوجوی جدید در گوگل انجام میشود. این میزان جستجو نشان میدهد که حضور قدرتمند در گوگل یک فرصت ایدهآل برای جذب مشتری است. برای موفقیت در گوگل نیاز به سئو داریم.
سئو یا بهینهسازی سایت برای موتورهای جستوجو به کسبوکارها کمک میکند که به صورت هدفمندی در نتایج جستجو حضور داشته باشید. در این مقاله میخواهیم به سوال سئو چیست و چه کاربردی دارد؟ پاسخ دهیم. اگر عبارت «سئو» به گوشتان رسیده و مشتاق هستید بیشتر درباره آن بدانید، در ادامه همراه ما باشید.
سئو یا SEO به معنای بهینهسازی سایت برای موتورهای جستوجو است. درواقع این مفهوم به تکنیکها و فعالیتهایی اشاره دارد که به یک وبسایت کمک میکند در نتایج جستجو حضور داشته باشد. در یک نگاه کلی تمامی فعالیتهای مرتبط با سئو، به سه دسته اصلی تقسیم میشوند.
بهبود این مثلث طلایی، نیازمند فعالیت مستمر و صرف زمان نسبتاً بالایی است. با این وجود، نتایج این تلاش پایدار است و یکی از مهمترین مجراهای بازاریابی را برای یک برند موفق میسازد.
در صفحه سئو چیست آکادمی وبسیما، مفهوم سئو و اصطلاحات آن توضیح داده شده است. اگر مایلید درباره SEO بیشتر بدانید، پیشنهاد میکنیم مطالعه این صفحه را از دست ندهید.
چرا بهبود سایت برای موتورهای جستوجو تا این اندازه در دنیای مارکتینگ اهمیت دارد؟ همه ما چندین بار در طول روز برای پاسخ به نیازهای مختلف خود، به گوگل مراجعه میکنیم. جالب است بدانید در هر لحظه، حدود 63 هزار جستوجوی جدید در این موتور قدرتمند اتفاق میافتد.
این درحالی است که 43% این جستوجوها با داشتن کلماتی مانند «نزدیک به من»، «نزدیکترین» یا «در شهر...» به کسبوکارهای محلی اشاره دارند.
داشتن یک استراتژی هوشمندانه برای حضور در فضای وب، میتواند بخش عمدهای از این ترافیک عظیم را به سمت وبسایت ما هدایت کند. به همین دلیل سئو میتواند از یک کسبوکار کوچک محلی، برندی خوشنام و پرآوازه بسازد.
در حال حاضر، طبق گزارش HubSpot، 61% از کسبوکارهای سراسر دنیا، سئو را مهمترین کانال بازاریابی خود میدانند. بنابراین تفاوتی ندارد برند بزرگی هستید یا یک کسبوکار کوچک خانگی دارید؛ سئو کلید موفقیت شما در دنیای دیجیتال خواهد بود.
سئو میتواند آینده یک برند را دگرگون کند! فعالیت مستمر در سئو، نتایج و دستاوردهای کوتاهمدت و میانمدتی برای یک کسبوکار به همراه دارد. در ادامه با مزیتهای سئو برای کسبوکارها بیشتر آشنا میشویم.
فروش بیشتر، مهمترین خواستهای است که از سرمایهگذاری در هر روش بازاریابی داریم. سئو برای بیزنسها یک کانال فروش دائمی میسازد. با یک استراتژی درست و حضور موثر در لحظاتی که کاربران به دنبال خرید یک محصول یا استفاده از یک خدمت هستند، میتوان جریانی دائمی از مشتری را به سمت یک کسبوکار هدایت کرد.
دومین کاربرد سئو برای کسبوکارهای دیجیتال، برندینگ یا برندسازی است. تصور کنید یک وبسایت قدرتمند با صدها محتوای غنی و ارزشمند در حوزه کسبوکار خود دارید.
در چنین شرایطی دیگر تفاوتی ندارد کاربران دنیای وب به دنبال یافتن یک کالا باشند، آموزش یک موضوع مرتبط را جستوجو کنند یا برای انجام یک فعالیت، نیاز به اطلاعات تخصصی داشته باشند؛ شما برای تکتک این لحظات پاسخ مناسبی را آماده کردهاید.
بهینهسازی هوشمندانه سایت برای موتورهای جستوجو این امکان را برای وبسایتها فراهم میکند که در کلمات کلیدی مختلف، جایگاهی عالی کسب کنند. در نتیجه، به عنوان مرجعی معتبر، قابل اعتماد و همیشه در دسترس برای کاربرانتان شناخته میشوید.
سومین مزیت سئو برای کسبوکارهای دیجیتال، حضور بهصرفه در فضای وب است. زمانی که تولید محتوای ارزشمند را آغاز میکنید، به عنوان برندی تأثیرگذار در دنیای وب شناخته میشوید. کاربرانتان میدانند که وبسایت شما، مرجعی قابل اعتماد از محتواهای تخصصی است و میتوانند بهراحتی به مطالب شما اعتماد کنند.
در نتیجه، بدون آن که هزینهای صرف کمپینهای تبلیغاتی پرزرق و برق کرده باشید، نام برند خود را تبلیغ میکنید. با این حال رسیدن به چنین جایگاهی در قلب مشتریان، نیازمند فعالیت هدفمند بر روی سئو است. اما چطور میتوان یک سایت را سئو کرد؟
حالا که با مفهوم سئو و کاربرد آن در دنیای کسبوکارهای آنلاین آشنا شدیم، بد نیست به سراغ یک سوال اساسیتر برویم؛ چگونه سایتمان را برای موتورهای جستوجو بهینه کنیم؟
سئوکردن سایت میتواند هم به صورت درونتیمی انجام شود و هم به صورت برونسپاری و توسط شرکتهای ارائهدهنده خدمات سئو انجام بگیرد. در ادامه درباره هر دو گزینه بیشتر صحبت میکنیم تا انتخاب سادهتری از میان آنها داشته باشید.
سادهترین و محبوبترین راهی که برای قدمگذاشتن به دنیای سئو دارید، یادگیری آن است. یادگیری سئو برای کسبوکارهای کوچک میتواند با صرفهجویی عظیمی در هزینهها همراه باشد.
شما میتوانید با گذراندن یک دوره سئو حرفهای تا حد بسیار خوبی دانش سئو را فرابگیرید. شرکت در یک دوره سئو در زمان شما صرفهجویی میکند. برای کسبوکارهایی که در ابتدای راه هستند و امکان استفاده از خدمات شرکتهای سئو را ندارند، بهترین راه انجام سئو به صورت درون تیمی است. حتی برای شروع سئو میتوان از منابع رایگان و در دسترس استفاده کرد.
در صفحه آموزش سئو آکادمی وبسیما، میتوانید در قالب مقاله، پادکست و ویدیو مفاهیم پایه سئو را فرا گرفته و اولین قدم برای موفقیت را بردارید. پیشنهاد میکنیم در زمانی مناسب به این صفحه مراجعه کنید.
دومین روش سئوکردن سایت، برونسپاری تمامی خدمات سئو به متخصصان و شرکتهای ارائهدهنده خدمات سئو است. این تیمهای تخصصی با انجام قدمهای زیر، به رشد و پیشرفت کسبوکار شما در دنیای آنلاین کمک خواهند کرد.
پیشنهاد میکنیم حتی اگر به فکر برونسپاری خدمات سئو سایت خود هستید، از کسب دانش اولیه در این حوزه غافل نشوید. داشتن آشنایی نسبی با مباحث سئو سبب میشود تعامل بهتری میان شما و تیم سئو شکل بگیرد.
اگر از ابتدای مقاله با ما همراه بودید، حالا میدانید که سئو چیست و چه کاربردی دارد. سئو کلیدی برای درخشش در دنیای پهناور وب است. با این حال برای آن که بتوانیم از این ابزار قدرتمند به درستی استفاده کنیم، یادگیری مطالب از برترین مدرسان، بخشی جداییناپذیر است. آکادمی وبسیما با بیش از یک دهه فعالیت در زمینه آموزش و فعالیت در حوزه سئو در کشور، نامی آشنا در دنیای SEO به شمار میآید.
دوره هیولا سئو آکادمی وبسیما حاصل فعالیت و تجربه مستقیم بر روی صدها پروژه سئو و رساندن آنها به صدر نتایج جستجو است. تمامی دانش تیم وبسیما به صورت صفر تا صد و در قالب مثالهای واقعی در دورههای آکادمی تدریس میشود.
پیشنهاد میکنیم اگر میخواهید کیفیت و نظرات دانشجویان دورههای سئو آکادمی وبسیما را مطالعه کرده و با اطمینان تصمیم بگیرید، به صفحه آموزش تولید محتوا مراجعه کنید. این دوره یکی از پرمخاطبترین دورههای وبسیماست و نظرات شرکتکنندگان میتواند تا حد زیادی نگاه شما را به دورههای آکادمی روشن کند. با آکادمی وبسیما آزمودهها را بیاموزید.