arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۰۴۸۱
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۱۴ - ۲۱ خرداد ۱۴۰۱

پروژه بعدی ترنس مالیک اعلام شد/ با بلانشت در واقعیت مجازی ترایبکا

یک پروژه واقعیت مجازی با زمینه عرفانی و مدیتیشن که به شناخت از درون بدن انسان و کارکرد سلول منجر می‌شود در جشنواره ترایبکا به نمایش درمی‌آید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 مهر:یک پروژه واقعیت مجازی با زمینه عرفانی و مدیتیشن که به شناخت از درون بدن انسان و کارکرد سلول منجر می‌شود در جشنواره ترایبکا به نمایش درمی‌آید.

 به نقل از ورایتی، کیت بلانشت بازیگر و ترنس مالیک کارگردان در یک پروژه جدید به نام «اوولور» یا «Evolver» همکار شده‌اند که به عنوان یک تجربه واقعیت مجازی اینتراکتیو و پر از موسیقی توصیف شده و قرار است در جشنواره فیلم ترایبکا به نمایش گذاشته شود.

این پروژه توسط هنرمندانی از بریتانیا، فرانسه و آمریکا تولید شده و مخاطب را درون بدن انسان می‌برد. مخاطب می‌تواند با جریان اکسیژن در بدن انسان حرکت کند و در نهایت به یک سلول زنده برسد.

خالقان آن قصد دارند این پروژه واقعیت مجازی را گسترش دهند تا بتوانند در مقیاس بزرگ‌تر آن را در فستیوال‌ها و موزه‌های سراسر جهان به نمایش بگذارند و تا سقف ۱۰۰ نفر همزمان از آن استفاده کنند.

مالیک و بلانشت به عنوان تهیه‌کننده اجرایی در پروژه حضور دارند و با ادوارد آر. پرسمن تهیه‌کننده کارکشته هالیوودی همکاری می‌کنند. پرسمن و مالیک نخستین همکاری خود را سال ۱۹۷۳ در فیلم «زمین‌های لم‌یزرع» تجربه کردند که اولین فیلم ساخت مالیک بود.

جانی گرین‌وود نوازنده گیتار گروه ریدیوهد مسئولیت تولید موسیقی اوریجینال این فیلم را بر عهده داشته است. او قبلاً هم تجربه کار در فیلم‌های مشهوری از جمله «رشته خیال» و «خون به پا خواهد شد» با نقش‌آفرینی دنیل دی. لوییس را در کارنامه‌اش داشته است.

تمام جنبه‌های این پروژه با پشتیبانی داده‌های پزشکی و اسکن‌های علمی واقعی از بدن انسان ساخته شده است. پروژه چند شریک و مشاور علمی هم داشته است.

علاوه بر تهیه‌کنندگی، بلانشت مسئولیت روایت این تجربه را هم بر عهده داشته تا به آن عمق عرفانی بیشتری بدهد. او روایت پروژه را در فاز مدیتیشن آغاز می‌کند که طی آن یک شعر خوانده می‌شود و در ادامه او مخاطب را هدایت می‌کند تا بتواند با حرکت کنار موجی از تنفس، با بدن خود و طبیعت ارتباط بیشتری برقرار کند.

بلانشت در این مورد گفت: صداگذاری این پروژه خیلی در مورد ساختن یک شخصیت نبود، بلکه درباره خلق یک محیط با وضعیت ذهنی بود. من نه تنها با جلوه‌های بصری جذاب بلکه با اشعار و متن پروژه خیلی ارتباط برقرار کردم.

نظرات بینندگان