arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۰۴۹
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۱۸ - ۰۷ تير ۱۳۹۱

سوريه اتحاديه عرب را مسئول حمله به شبكه تلويزيوني الاخباريه دانست

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزير اطلاع‌رساني سوريه اتحاديه عرب را مسئول حملات امروز (چهارشنبه) به ساختمان شبكه تلويزيوني الاخباريه دانست.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، به نقل از سايت اينترنتي النشره، عمران الزعبي، وزير اطلاع‌رساني سوريه ضمن متهم كردن دبيركل اتحاديه عرب به شخصه و شوراي اتحاديه عرب كه تصميم به توقف پخش شبكه ماهواره‌اي سوريه اتخاذ كرد، عنوان داشت: كساني كه امروز اين جنايت‌ها را مرتكب مي‌شوند همان كساني هستند كه در حقيقت تصميم اتحاديه عرب را در خصوص ساكت كردن صداي رسانه‌هاي سوريه اجرا مي‌كنند.

وزير سوري همچنين گفت: گروه‌هاي تروريستي مسلح كه صبح امروز به ساختمان شبكه تلويزيوني الاخباريه حمله كردند و روزنامه‌نگاران، فعالان رسانه و كارمندان اين شبكه را كشتند به معناي واقعي كلمه جناياتي حقيقي را مرتكب شدند.

الزعبي همچنين ادامه داد: تروريست‌ها علاوه بر اين اقدامات به ايجاد خرابي‌هايي در ساختمان پرداختند و دستگاه‌ها و تجهزات موجود در اين ساختمان را سرقت كردند.

وي گفت: اين جنايت جزو آن دسته اقداماتي نيست كه بتوان از آن به عنوان يك جنايت تروريستي عادي صحبت كرد.

الزعبي در ادامه به تصميم اخير اتحاديه اروپا براي اعمال تحريم‌هاي جديد بر راديو و تلويزيون سوريه اشاره كرده و گفت: اين تحريم‌ها صبح امروز با حمله تروريست‌ها به ساختمان شبكه تلويزيوني الاخباريه در حقيقت با تعدي به آزادي و شرافت و كار رسانه‌اي و مطبوعاتي همراه شد.

اين مسئول سوري در پايان همه كساني را كه مخالفان را عليه رسانه‌ها و مسئولان رسانه‌هاي سوري تشويق مي‌كنند اعم از شوراي امنيت و نيز كساني كه براي خرابي و ويراني در سوريه در تلاشند مسئول چنين حملاتي دانست و گفت، اين جنايت نه از لحاظ اخلاقي و نه از لحاظ قانوني و سياسي قابل چشم‌پوشي نيست.

از سوي ديگر، رجب طيب اردوغان، نخست‌وزير تركيه با استقبال از نتيجه نشست ناتو تاكيد كرد: ما نهايت تشكر را از نتايج به دست آمده از ناتو داريم.

اين در حالي است كه 28 تن از كشورهاي عضو ناتو ضمن محكوم كردن سوريه به خاطر اقدام اين كشور در خصوص سقوط هواپيماي تركيه تاكيد كردند كه اين اقدام يك اقدام غيرقابل قبول است.

پيشتر نيز سرگئي لاوروف، وزير امور خارجه روسيه اعلام كرده بود كه نبايد به اين حادثه به عنوان يك اقدام تحريك‌آميز و عمدي از سوي سوريه نگاه كرد.

نظرات بینندگان