arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۰۹۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۲۲ - ۰۷ تير ۱۳۹۱

تقاضای رشوه برخی بانک‌ها برای دادن وام

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس، عادی‌شدن رشوه‌خواری را عامل وقوع اختلاس‌های متعدد در کشور خواند و افزود: اگر احکام قضایی‌اسلام به خوبی اجرا شوند، بسیاری از زمینه‌ها و بسترهای فساد در دستگاه‌های مالی و اداری کشور برچیده خواهند شد.

موسی‌الرضا ثروتی در گفت و گو با خانه ملت،‌ درباره لزوم برخورد قاطع با مفاسد اداری و اقتصادی، گفت: اگر احکام قضایی اسلام به خوبی اجرا شوند، بسیاری از زمینه‌ها و بسترهای فساد در دستگاه‌های مالی و اداری کشور برچیده خواهند شد.

نماینده مردم بجنورد،‌ جاجرم،‌ سملقان، گرمه و مانه در مجلس شورای اسلامی با یادآوری بررسی پرونده‌های متعدد اختلاس در قوه قضائیه، افزود: عادی‌شدن رشوه‌خواری عامل وقوع اختلاس‌ها در دستگاه‌های اداری و مالی کشور است،‌ اخیراً نیز یکی از متهمان پرونده فساد مالی بزرگ در دادگاه گفت" این طور نبود که من رشوه بدهم، از من رشوه خواستند" واقعیت هم همین است.

وی ادامه داد: برای راه‌اندازی کارخانه سیمان سمنگان و اشتغال‌زایی در آن منطقه قرار بود یکی از بانک‌ها مقداری ارز و تسهیلات به آن پروژه بدهد اما ۱۰۰ میلیون رشوه خواستند؛ کتبا نامه‌ای به وزیر امور اقتصاد و دارایی نوشتم و موضوع را توضیح دادم اما جوابی نیامد، حضوری هم که با مدیرعامل آن بانک صحبت کردم، وی گفت" شایعه است و روال کار این طور نیست."

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس تصریح کرد:‌ متأسفانه برخی‌ها در دستگاه‌های مالی و اداری کشور تا پولی نگیرند کاری انجام نمی‌دهند، رشوه‌خواری گسترش پیدا کرده و باید به طور جدی با آن برخورد شود وگرنه ایمان و اعتقاد مردم به مسئولان از بین می‌رود.

وی با انتقاد از صحبت کنایه‌آمیز روسای قوا نسبت به هم، افزود: در چنین فضایی حق گم می‌شود و معلوم نیست چه کسی حقیقت را به مردم می‌گوید، هم اکنون برای من نماینده روشن نیست که کدام مسئول واقعاً خواهان مبارزه با مصادیق فساد مالی و اداری در کشور است چون هر کدام طوری صحبت می‌کند طرف دیگر محکوم به کم کاری می‌شود.

نماینده اصولگرای مجلس با بیان اینکه امروز مفسدان دانه درشت‌ رها شدند و مجرم‌های خرده‌پا را به اشد مجازات می‌رسند،  یادآور شد: اگر کسی در چنین فضایی از حق مظلوم دفاع کند آسیب می‌بیند، قوای سه‌گانه باید این مسئله را خیلی جدی بررسی کنند تا متخلفان به سزای عمل خود برسند چون این کار ایمان و اعتماد عمومی را به مسئولان زنده می‌کند.

آیت الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان روز سه شنبه (۶ تیر) با بیان اینکه همه ملت ایران باید سعی کنند تا شیاطین بر آنها مسلط نشوند، گفت: رشوه ‌خواری و رباخواری به صورت علنی و غیرعلنی در جامعه بیداد می ‌کند اما خداوند حافظ و پشتیبان این جامعه اسلامی است.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
شولای شب تار
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
3
6
آقای نماینده یعنی تا حالا نمیدونستی ؟ رشوه دیگه تبدیل به ارزش شده هر کی نگیره میگن بی عرضه هست
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۸
7
4
وقتی رشوه رسمیت یافته و همه گیر شده، چرا کارمند بانک آن را نگیرد؟!
نظرات بینندگان