arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۱۱۵
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۱ - ۰۸ تير ۱۳۹۱

کلینتون به مصر می‌رود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فارس: خبرگزاری آلمان از سفر شنبه آینده وزیر خارجه آمریکا به مصر و دیدار با رئیس جمهور منتخب این کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری آلمان، منابع آگاه در فرودگاه قاهره دیروز چهارشنبه تاکید کردند "هیلاری کلینتون" وزیر خارجه آمریکا شنبه آینده در اولین سفر یک مقام آمریکایی و بین‌المللی به مصر پس از پیروزی محمد مرسی، وارد قاهره می‌شود.

این منابع گفتند بر اساس اطلاعاتی دریافتی کلینتون با هواپیمای اختصاصی و با هیئت همراه آمریکایی برای دیدار با رئیس جمهور جدید و شماری از مقامات مصری به این کشور سفر می کند.

وزیر خارجه آمریکا قرار است در این سفر به آینده روابط کشورش با مصر بپردازد و بار دیگر به پایبندی مصر به توافقنامه صلح با اسرائیل و احترام به آزادی عقیده قبطی‌ها یا همان مسیحیان این کشور مطمئن شود.

هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه آمریکا چهارشنبه هفته گذشته در راستای نزدیک کردن کشورش به ملت مصر به انتقاد از عملکرد شورای نظامی  اعلام کرد شورای نظامی حاکم بر مصر باید قدرت را به فرد پیروز در انتخابات ریاست جمهوری این کشور واگذار کند.

وی خاطر نشان کرد: ارتش مصر باید به وعده‌های خود به مردم این کشور عمل و قدرت را به فرد مشروع پیروز در انتخابات ریاست جمهوری روز یکشنبه واگذار کند.

وزیر خارجه آمریکا افزود: برخی از اقدامات مسئولان نظامی مصر طی روزهای گذشته به وضوح مصداق مانع‌تراشی بوده‌اند.

وزیر خارجه آمریکا گفت: ارتش باید برای خود نقشی مناسب و درخور تعریف کند که نشان دهنده مداخله در امور نهادهای برخاسته از قانون اساسی نباشد.
نظرات بینندگان