arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۱۲۳
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۱ - ۰۸ تير ۱۳۹۱

سه جنايت پشت ‌پرده «شيشه‌ای»

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
شرق: كارآگاهان سرگرم تحقيق درخصوص سه پرونده جنايي هستند كه نام ماده مخدر شيشه در همه آنها به چشم مي‌خورد. در اين جنايت‌ها در مجموع شش نفر به قتل رسيده‌اند و عامل يكي از اين كشتارها هنوز شناسايي و دستگير نشده است. 

كارآگاهان پليس آگاهي شهرستان زرند، چند روز قبل جنازه مردي را در حاشيه شهر پيدا كردند كه به شدت سوخته و غيرقابل شناسايي بود.

در اطراف جسد هيچ شيئي كه بتوان از آن به عنوان سرنخي براي رازگشايي از معماي جنايي استفاده كرد وجود نداشت، به همين دليل پيكر مرد ناشناس به پزشكي قانوني انتقال يافت و ماموران به بررسي پرونده افرادي پرداختند كه به تازگي مفقود شده بودند.

آنها فهميدند چند روز قبل خانواده مردي به نام محمود با مراجعه به پليس آگاهي از گم شدن او خبر داده‌اند. از آنجا كه احتمال داشت جنازه متعلق به محمود باشد خانواده وي به پزشكي قانوني رفتند و بعد از رويت جسد هويت او را تاييد كردند. 

ماموران در گام بعدي وقتي متوجه شدند كارت سوخت مقتول مفقود شده است تحقيقات خود را روي اين موضوع متمركز كردند و متوجه شدند از اين كارت چند بار در جايگاه‌هاي مختلف استفاده شده است. رديابي‌هاي پليس سرانجام نتيجه داد و كارآگاهان توانستند فردي را كه كارت سوخت را در اختيار داشت شناسايي و بازداشت كنند.

اين متهم به نام جواد ابتدا خودش را بي‌گناه معرفي كرد اما در بازجويي‌هاي تخصصي قتل محمود را پذيرفت و گفت با انگيزه ناموسي اين جنايت را انجام داده است. او توضيح داد با اين تصور كه مقتول با همسرش رابطه دارد وي را به محلي خلوت كشاند و بعد از كشتن او جنازه‌اش را به آتش كشيد. كارآگاهان در گام بعدي مطمئن شدند محمود هيچ رابطه خلاف اخلاقي نداشته و جواد تحت تاثير ماده مخدر شيشه دچار توهم شده و به همين سبب دست به جنايت زده است.  

پرونده جنايي دوم را پسر جواني به نام نيما تشكيل داده است. او كه به ماده مخدر شيشه اعتياد دارد پدربزرگ خود و همسر او را به قتل رسانده است. ماموران پليس آگاهي كرمان چند روز قبل وقتي مطلع شدند جنايتي در منزلي مسكوني رخ داده است به آنجا رفتند و خود را در برابر پيكرهاي زن و مردي مسن ديدند.

 اين دو با ضربات پي‌درپي چاقو كشته شده بودند. كارآگاهان وقتي صحنه جرم را بررسي كردند به اين نتيجه رسيدند كه عامل يا عاملان جنايت براي ورود به قتلگاه به زور متوسل نشده‌اند و با استفاده از آشنايي قبلي با مقتولان به راحتي به عنوان ميهمان به خانه آنها راه يافته‌اند. 

كارآگاهان با پرس‌وجو از فرزندان مقتولان مطلع شدند پيرمرد كشته‌شده نوه‌اي معتاد دارد كه پيش از اين نيز براي او ايجاد مزاحمت كرده بود به اين ترتيب نيما به عنوان مظنون اصلي جنايت بازداشت شد و بعد از چند جلسه بازجويي به ارتكاب آدم‌كشي اقرار كرد.

او گفت: «من به ماده مخدر شيشه اعتياد داشتم و چون منبع درآمدي نداشتم براي خريد مواد از پدربزرگم پول مي‌گرفتم. البته هميشه با او و همسرش بر سر اين موضوع اختلاف داشتم تا اينكه روز حادثه در حالي‌كه شيشه كشيده بودم و حالت عادي نداشتم به خانه آنها رفتم و هر دو نفرشان را به قتل رساندم.»

اين متهم اكنون در بازداشت به سر مي‌برد و پليس به تحقيقات خود از وي ادامه مي‌دهد.  
پرونده ديگري كه روي ميز كارآگاهان قرار دارد مربوط به قتل سه عضو يك خانواده است. در اين جنايت زوج جوان و دختر سه‌‌ساله‌شان توسط فردي ناشناس از پا درآمدند و به گفته هوشنگ پوررضاقلي-رييس پليس استان كرمان-تحقيقات نشان داده است اين كشتار نيز پشت پرده‌اي «شيشه‌اي» رخ داده است. 

جنازه اين سه نفر اواخر فروردين‌ماه در خانه‌شان پيدا شد. هر سه با ضربات چاقو كشته شده بودند و هيچ سرقتي از خانه انجام نشده بود و نشانه‌اي نيز از ورود به زور به محل جنايت وجود ندارد. همسايگان اين خانواده در بازجويي‌هاي پليسي گفتند افراد مشكوكي مرتب به اين خانه رفت و آمد مي‌كردند.

 تجسس‌ها فاش كرد پدر خانواده محل سكونت‌شان را به محلي براي استعمال ماده مخدر شيشه تبديل كرده بوده است در ادامه چند نفر از افرادي كه به اين خانه رفت‌وآمد داشتند، شناسايي و بازداشت شدند اما هيچ يك به ارتكاب قتل اقرار نكرده‌اند و در حال حاضر تحقيقات از آنها در حالي ادامه دارد كه پليس مطمئن است يكي از اين افراد به دليل ماده مخدر شيشه دست به جنايت زده است. 
نظرات بینندگان