arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۱۲۳۴
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۰۳ - ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
افراییم هالوی، رئیس اسبق موساد:

اگر درگیری‌های تل‌آویو و تهران «از کنترل خارج شود»، «آینده تیره‌ای» پیش رو خواهد بود

افراییم هالوی، رئیس اسبق موساد: «الان همه باید یک نفس عمیق بکشند و سعی کنند به عواقب یک درگیری بین دو طرف فکر کنند. تصور می‌کنم چنین درگیری‌ای هیچ کمکی به رفاه مردم منطقه نخواهد کرد.»
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

افراییم هالوی، رئیس اسبق سازمان جاسوسی اسرائیل (موساد) در گفت‌وگو با بی‌بی‌سی اظهار داشت که اگر درگیری‌های تل‌آویو و تهران «از کنترل خارج شود»، «آینده تیره‌ای» پیش رو خواهد بود.

به گزارش «انتخاب»؛ هالوی می‌گوید: «هنوز خیلی زود است که درباره رویارویی نظامی دو طرف صحبت کنیم. یک سری تحولات در ایران اتفاق افتاده و افرادی در داخل این کشور کشته شده‌اند؛ اما من مطمئن نیستم که همه این موارد به درگیری میان اسرائیل و ایران ربط داشته باشند.»

افراییم هالوی،‌ در واکنش به درخواست وزیر دفاع اسرائیل برای تشکیل یک ائتلاف نظامی علیه ایران در منطقه، حمایت عربستان را مثال زد و گفت: «اسرائیل تنها دولتی نیست که از رفتار ایران ناراحت و ناخشنود است.»

اما آیا اسرائیل به تنهایی می‌تواند وارد درگیری نظامی با ایران شود یا احتیاج به کمک متحدانش دارد؟

در پاسخ به این سوال، رئیس پیشین موساد تاکید کرد که نمی‌خواهد وارد جزئیات راهبردهای اسرائيل و نقشه‌های این رژیم شود که آیا یک جنگ محدود رخ خواهد داد یا پای کشورهای دیگر به میان کشیده می‌شود. او گفت: «الان همه باید یک نفس عمیق بکشند و سعی کنند به عواقب یک درگیری بین دو طرف فکر کنند. تصور می‌کنم چنین درگیری‌ای هیچ کمکی به رفاه مردم منطقه نخواهد کرد.»

نظرات بینندگان