arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۱۳۵
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۴ - ۰۸ تير ۱۳۹۱

رویانیان: برای رضای‌خدا ماه‌رمضان لیگ را‌تعطیل کنید

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس گفت: شما که به خاطر یک اخم کی‌روش جام حذفی را تعطیل می‌کنید، چه طور برای رضای خدا در ماه رمضان لیگ را تعطیل نمی‌کنید.

به گزارش انتخاب به نقل از فارس، محمد رویانیان پس از تمرین امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به شایعات زیاد اخیر جلسه‌ای را امروز با بازیکنان در فضایی بسیار آرام و دوست داشتنی برگزار کردیم. حرف‌های پراکنده در چند مدت اخیر در پرسپولیس درباره کادر فنی زیاد بود و به همین دلیل من مجبور بودم تا بازیکنانم را توجیه کنم که بدانند در پرسپولیس چه خبر است.

وی افزود: در پرسپولیس هیچ کس نمی‌تواند تصمیم بگیرد به جز فردی که همه چیز به او سپرده شده.من و پروین قطعا در مورد سرمربی جدید و کادر فنی ظرف ۲۴ ساعت آینده و شاید کمتر سرمربی پرسپولیس را معرفی خواهیم کرد. اگر دوست دارید علت تأخیر حضور سرمربی را بدانید فقط مسائلی است که پیش پا افتاده بود.

رویانیان ادامه داد:‌اولین گزینه ما که خارجی بود به دلیل پیشنهاد مالی بسیار بالا که اگر من قبول می‌کردم، ظلم به فوتبال ایران و پرسپولیس بود، کنار گذاشته شد. اگر من این کار را می‌کردم در حق تمام مربیان ایرانی ظلم می‌شد. به همین دلیل مجبور شدم با این مربی چانه زنی کنم. همین موضوع سه روز وقتم را گرفت.

رویانیان در پاسخ به سؤالی که آیا یشنهاد این مربی از دنیزلی بیشتر بود یا خیر، گفت: باور کنید پیشنهاد دنیزلی و راه و رسم او خیلی خوب بود. دنیزلی برخوردی خوب و انسانی با ما داشت.

به هر شکل تمام شد و رفت. در حال حاضر ما دو مربی خارجی بسیار خوب پای میز مذاکره هستیم.آنها آماده هستند تا ما به آنها زنگ بزنیم و به ایران بیایند. این مربیان جزئی از همان ۴ گزینه‌ای هستند که قبلا اعلام کرده بودیم.

وی ادامه داد: من به دنبال افراد مختلف نیستم. از روز اول گفتم سه نفر گزینه‌های ما هستند که سپس ۴ نفر شدند.

رویانیان در خصوص گزینه‌های ایرانی مانند مایلی کهن و علی دایی گفت: دایی و مایلی کهن و همچنین حمید درخشان از بزرگان فوتبال پرسپولیس و ایران هستند. من همه این عزیزان را دوست دارم و مخلص تک تک آنها هستم.اما نمی‌توانم همینطور تصمیم بگیرم. باید وسواس به خرج بدهم. شاید گفتن این موضوع در فوتبال درست نیست چون همیشه حرفی را می‌زنی و بعد از دو روز طور دیگر برداشت می‌شود. گفتمان در فوتبال ما متاسفانه متفاوت است و باید بشکند. ما باید بپذیریم انتخاب مربی و کادر فنی بسیار مهم و حساس است. ما باید ببینیم که چه مربی برای فردا و کدام مربی برای دو سال دیگر به درد ما می‌خورد. تصمیم من در آخرین فکر کردن گزینه خارجی است.

رویانیان در خصوص مذاکره شب گذشته با علی دایی نیز گفت: من این موضوع را تائید نمی‌کنم. من خودم عاشق علی دایی هستم اما آماری که از طریق سایت‌ها دریافت کردم اول همه به خوزه مانوئل رای دادند چون در ۱۰ سال ۱۱ قهرمانی داشت. در قاره آفریقا ۴ جام گرفت. گزینه اول من خوزه مانوئل بود. این گزینه بسیار خوب بود اما با این پول کلان نتوانستم او را به ایران بیاورم. به همین دلیل به دنبال دومین گزینه پرسپولیس یعنی کالدرون رفتم و سپس با متسو گفت‌وگویی داشتم.

مدیر عامل پرسپولیس یادآور شد: در حال حاضر باز هم به دنبال کالدرون و متسو هستیم. من از متسو تشکر می‌کنم چون او عاشق پرسپولیس بود.

رویانیان در پاسخ به سؤالی که شب گذشته متسو برای حضور در ایران انصراف داده و شما چه طور می‌خواهید با او حرف بزنید، گفت:‌درست است متسو اعلام کرده که نمی‌تواند بیاید اما من کارم را باز ادامه می‌دهم انشاءالله تا امشب سعی می‌کنم گزینه پرسپولیس را اعلام می‌کنم.

وی همچنین در جواب سؤال خبرنگاران که بالاخره گزینه پرسپولیس ایرانی است یا خارجی، نیز یادآور شد: ببخشید اسم‌هایی مثل متسو اعلام می‌کنم ایرانی است یا خارجی؟ متاسفانه با متسو در ایران برخورد بدی داشتند که گفت نمی‌خواهم بیایم. البته من نمی‌دانم این افراد اصلا برای فدراسیون هستند یا خیر.

وی در پاسخ به سؤالی که منظور شما ستاد منشور اخلاقی است، یا خیر،‌گفت:‌ شما از کدام منشور اخلاقی حرف می‌زنید. مردی اهل کشور فرانسه مسلمان شده به نظر شما این کار منشور اخلاقی است. یک خارجی به ایران می‌آوریم و هزار کار جورواجور انجام می‌دهیم اما بعد چه کاری می‌کنیم. آقایان این حرف‌ها خوب نیست آنها که این حرف را می‌زنند بیشتر دقت کنند. اصلا آقایان اگر راست می‌‌گویید و به منشور اخلاقی پایبند هستید‌ در ماه مبارک رمضان فوتبال را تعطیل کنید. شما که به خاطر یک اخم کی‌روش جام حذفی را تعطیل می‌کنید، چه طور برای رضای خدا و برای دین اسلام و خدای بزرگ لیگ را تعطیل نمی‌کنید در حالی که در ماه رمضان ماه عبادت و خدا را داریم بعد می‌گویید باید اخلاق درست شود.

رویانیان یادآور شد: در ماه رمضان همه بخاطر دین مبین اسلام روزه می‌گیرند اما آقایان با این کارشان همه را گرفتار خودشان می‌کنند. کاری می‌کنند که به جای اینکه افراد به دنبال خودسازی و راز و نیاز باشند، به دنبال فوتبال و حواشی آن بروند. آقایان اگر راست می‌گویید ماه رمضان ماه ضیافت الهی را تعطیل کنید و به فکر اخم آقای کی‌روش نباشید.

وی با حمایت از متسو در ادامه صحبت‌هایش تاکید کرد: متسو مربی است که مسلمان است ما باید برویم همه چیز را در فوتبال خودمان درست کنیم نه اینکه یک خارجی مسلمان به فوتبال ما آمده و بگوییم مشکل او منشور اخلاقی است.

رویانیان در پاسخ به سؤالی که با این حرف‌هایتان آیا آمدن متسو قطعی است، تاکید کرد: من فقط متسو را به خاطر برخوردهایی که با او کردند نمی‌خواهم بیاورم اما تصمیم نهایی‌ام را نگرفتم. در حق متسو هنوز نیامده ظلم شده هنوز نیامده تمام حاشیه‌ها را برای متسو ساخته‌اند اگر او فردا بیاید، چه بلایی به نظر شما سر او خواهد آمد و بر روی سکوها چه اتفاقاتی می‌افتد. آیا اومی‌تواند کارش را انجام دهد.

وی در خصوص حضور کالدرون گفت: گزینه اول من برای سرمربیگری پرسپولیس فعلا کالدرون است به او گفتم قیمتت را کمی پایین‌تر بیاور تا ما بتوانیم با او قرارداد ببندیم. ایمیلی برای او فرستادم که منتظرم او به من جواب بدهد.

رویانیان که از سؤال خبرنگاران کلافه شده بود درپاسخ یکی از خبرنگاران که گفت گزینه ایرانی صد در صد منتفی شد نیز گفت: در حال حاضر ما با گزینه‌های خارجی درحال مذاکره هستیم و می‌خواهیم یکی از آنها ار انتخاب کنیم اگر من و مردم در شرایط دیگر قرار گرفتیم آن وقت در مورد گزینه‌های ایرانی نظرم را می‌دهم.

وی در خصوص استعفای خودش به خبرنگاران گفت: من استعفایی اعلام نکردم اما خیلی دوست دارم از فوتبال بروم. چون بازی‌های عجیبی را در این فوتبال می‌خوانم و تا الان ندیده بودم من نامه‌ای نوشتم و به پروین گفتم چون می‌خواهم بروم شما بیا امورات را بر عهده بگیر. به پروین گفتم توبیا تا من خیالم راحت بشود. ایشان وقتی این کلمه را شنید و یک نامه را دست من دید غش کرد. البته به هواداران بگویم من مقابل همه چیز مقاومت می‌کنم و تا پای جان می‌ایستم و کوتاه نمی‌آیم. ولی از برخی اتفاقات دلم گرفته. متاسفانه برخی به دنبال توطئه با برخی تیم ها هستند. آن هم به خاطر من رویانیان. من این احساس را کردم که به خاطر من می‌خواهند پرسپولیس را نابود کنند. چون بازیکن خوب آوردم و برای تیمم هزینه کردم. چون نگفتم مثل همه مشکل مالی دارم. همه چیز را در دلم نگاه داشتم. آقایان کسی که مشکل مالی دارد اما درباره‌اش حرفی نمی‌زند آدم کوچکی نیست.

وی افزود: وقتی ۴ بازیکن گرفتم انواع تهمت‌ها را به من زدند. گفتند رویانیان ماشین وارد کرده و صد حرف دیگر.

رویانیان در پاسخ به سؤالی که استقلالی‌ها ‌گفتند وقتی پرسپولیسی‌ها بر سر هر بازیکن جلسه شبانه برگزار می‌کردند ما مربی خود را انتخاب کردیم گفت:‌ مبارک استقلالی‌ها باشد و انشاءالله موفق باشند. من دیگر راجع هیچ باشگاهی نمی‌خواهم حرف بزنم و درباره هیچ شخصی اعلام نظر نمی‌کنم. از امروز نمی‌خواستم هیچ مصاحبه‌ای انجام دهم. از این به بعد تصمیم به سکوت دارم چون باید این کار را انجام دهم. تا الان هم اشتباه کردم.

مدیرعامل قرمز‌پوشان در پاسخ به سوالی که استقلالی‌ها اعلام کردند بازیکنان ما با عشق قرارداد بستند اما پرسپولیسی‌ها به خاطر پول و ماشین نیز گفت: ببخشید عشق ۱.۵ میلیاردی نیز عشق خیلی قشنگی است من تبریک می‌گویم.



رویانیان درباره یازده ملی‌پوش این تیم و مشکلات پیش رو نیز یادآور شد: در فصل جدید مطمئن باشید مشکلات متفاوتی را برای ما درست می‌کنند. نگران نباشید شما الان قرعه‌کشی و زمان‌بندی‌ها را نگاه کنید بعد هم به داوری‌ها توجه داشته باشید. همه این چیز‌ها مسائلی است که ما منتظر هستیم برای ما مشکل‌ساز شود. من باز هم باید اینجا تکرار کنم به خاطر یک اخم جام حذفی را تعطیل می‌کنند و به خاطر خدا در ماه رمضان هیچ اقدامی انجام نمی‌دهند.

مدیرعامل پرسپولیس دوباره در خصوص گزینه ایرانی به ادامه صحبت‌هایش اضافه کرد و تاکید داشت: من دنبال بازتاب و این مسائل نبودم. همه مسائل در اعلام خبر گزینه‌های ایرانی و خارجی بود. من سیاست‌های خاص خودم را دارم و می‌خواستم همه چیز را امتحان کنم. در مورد دایی من باز هم می‌گویم او را دوست دارم اما هر کس هر نظری بدهد من می‌گویم مخلص شما هستم. هر فردی هم راجع به تیم تصمیم بگیرد من می‌گویم مخلص شما هستم. من نمی‌دانم باید یک حرف را چند بار بزنم.



رویانیان همچنین درباره ناراحتی برخی بازیکنان برای حضور دایی در پرسپولیس یادآور شد: بازیکنان نباید اگر ما تصمیمی بگیریم مخالفت کنند. اصلا بازیکنان نباید مخالف آقای دایی باشند. دایی شخصیتی بزرگ در فوتبال ماست و این حرفها نیست. ما نباید پشت سر او حرف بزنیم و باید شان و شئونش را نگه داریم. ممکن است به او فکر کنیم اما او را به پرسپولیس نیاوریم. در حال حاضر اما هیچ کس حق ندارد پشت سر او حرفی بزند. ممکن است او را نیاوریم ولی علی دایی برای ما همیشه دایی است. دایی بزرگ و ارزشمند است و هیچ کس حق ندارد بگوید اگر دایی باشد من نیستم. این حرفها غلط و اشتباه است. ما دایی را دوست داریم اما آیا فعلا سرمربی ما خواهد شد یا خیر یک چیز متفاوت است. نباید این موضوع را با چیزهایی دیگر قاطی کرد. من قبول دارم برخی‌ها هم این وسط شیطنت می‌کنند و می‌گویند دایی با فلان بازیکن اختلاف دارد. مثلا برخی از رسانه‌ها اعلام کردند که ما با دایی مذاکره کردیم اما چون این موضوع قطعیت پیدا نکرده بود باید همه چیز را رعایت می‌کردیم.

رویانیان در پایان حرفهایش درباره مالیات بازیکنان نیز گفت: ما با اداره مالیات صحبت کردیم و قول دادیم که به آنها کمک می‌کنیم اما مطمئن باشید مالیات بازیکنان ما و خود باشگاه زیاد نمی‌شود. آنهایی که خیلی پول خرج کرده‌اند مالیاتشان زیاد می‌شود نه ما. آنها باید نگران باشند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
فرهاد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۸
0
10
برای رضای خدا و بدنسازی تیم شما !!!؟
هيچ
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۸
0
7
چون جام حذفي حذف بشه بازيهاي داخلي كمتر و در نتيجه فرصت براي آماده سازي تيم ملي و صعود به جام جهاني بيشتر و مردم شاد و خدا هم شاد ميشه
ولي ماه رمضان كه بعد از افطار بازي برگذار ميشه اونم يه بار در هفته ....
تعطيل بشه براي خدا و بندگانش هيچ فرقي نميكنه ..
يه ماه زمان از دست ميديم
و البته شما فرصت بيشتري پيدا ميكني تا دنبال مربي بگردي ..
اصل مطلب رو بگو .. از دين و ايمون مايه نذار .. لطفا
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۸
0
9
به خاطر رضای خدا یا به خاطر اینکه هنوز سرمربی نداری!!!!
نظرات بینندگان