arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۱۴۸۰
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۹ - ۲۷ خرداد ۱۴۰۱

نیوزویک: بن‌سلمان از بایدن در برابر ایران درخواست ضمانت امنیتی خواهد کرد

یک روزنامه آمریکایی روایتی از موضوعاتی که احتمالاً در دیدار «محمد بن سلمان»، ولیعهد عربستان سعودی و «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا مطرح خواهد شد ارائه کرده است. نیوزویک به نقل از مقام‌های سابق سعودی و آمریکایی و کارشناسان نوشته عربستان سعودی احتمالاً خواستار دریافت ضمانت‌های امنیتی در ارتباط و ایران و متحدش، انصارالله خواهد شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: یک روزنامه آمریکایی روایتی از موضوعاتی که احتمالاً در دیدار «محمد بن سلمان»، ولیعهد عربستان سعودی و «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا مطرح خواهد شد ارائه کرده است.

نیوزویک به نقل از مقام‌های سابق سعودی و آمریکایی و کارشناسان نوشته عربستان سعودی احتمالاً خواستار دریافت ضمانت‌های امنیتی در ارتباط و ایران و متحدش، انصارالله خواهد شد.

مطابق این گزارش، عربستان سعودی علاوه بر این خواستار رسیدن به تفاهمی با آمریکا خواهد شد تا به موجب آن واشنگتن، انتقاد از سوابق حقوق بشری ریاض به ویژه انتقادات مربوط به قتل جمال خاشقچی را متوقف کند.

دیدار با بن‌سلمان از آن جهت حائز اهمیت است که جو بایدن بعد از ترور «جمال خاشقچی»، روزنامه‌نگار منتقد سعودی توسط عربستان سعودی، با گرفتن ژست‌های حقوق بشری انتقادهای تندی را علیه ریاض مطرح کرده بود و سعی داشت اینطور وانمود کند که آمریکا به عنوان پلیس حقوق بشر دنیا حاضر نیست برای پیشبرد تجارت و منافع اقتصادی، رفتارهای ناقض حقوق بشری دیگر کشورها و حتی متحدانش را نادیده بگیرد.

نظرات بینندگان