arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۱۴۸۴
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۲۰ - ۲۷ خرداد ۱۴۰۱

گمرک: در سال ۱۴۰۰، حدود پنج میلیون دلار زیپ وارد کشور شد

سخنگوی گمرک در زمینه واردات کالا‌های غیرضروری گفت: در سال ۱۴۰۰، میزان هزار و ۹۰۱ تن زیپ وارد کشور شد که ارزش آن حدود پنج میلیون دلار بوده است. نائب رییس اتحادیه پوشاک گفت: وارد کنندگان زیپ عمدتا تولید کننده پوشاک هستند و هیچ وقت واردکننده پوشاک زیپ، کارت بازرگانی خود را به خاطر واردات زیپ به خطر نمی‌اندازد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

صداو سیما: سخنگوی گمرک در زمینه واردات کالا‌های غیرضروری گفت: در سال ۱۴۰۰، میزان هزار و ۹۰۱ تن زیپ وارد کشور شد که ارزش آن حدود پنج میلیون دلار بوده است.

تولیدکنندگان زیپ می‌گویند به طور میانگین هر فرد در سال به ۲ متر زیپ نیازمند است این یعنی کشور ما سالانه به ۱۶۰ میلیون متر زیپ نیازمند است که ۱۸ تولیدکننده زیپ می‌توانند این نیاز را برطرف کنند، اما واردات و قاچاق زیپ، کمر تولید را خم کرده و تولیدکنندگان با نصف ظرفیت تولید کار می‌کنند.

نائب رییس اتحادیه پوشاک گفت: وارد کنندگان زیپ عمدتا تولید کننده پوشاک هستند و هیچ وقت واردکننده پوشاک زیپ، کارت بازرگانی خود را به خاطر واردات زیپ به خطر نمی‌اندازد.

علیرضا پیمان پاک رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران مدعی است بیشتر واردات زیپ از طریق ته لنجی‌ها وارد کشور می‌شود که متاسفانه آیین نامه درستی ندارند.

وی اضافه کرد: این آئین‌نامه در دولت تهیه شده و به زودی اصلاح می‌شود، اما نباید انتظار داشت همه مواردی که در سال‌های گذشته مشکل داشته، در سه ماه آینده در دولت به سرانجام برسد.

نظرات بینندگان