arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۱۶۶۵
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۲۰ - ۲۸ خرداد ۱۴۰۱

خرید ملک در ترکیه؛ روس‌ها بار دیگر از ایرانیان جلو افتادند

روس‌ها برای دومین ماه پیاپی در سال ۲۰۲۲ جایگاه ایرانیان در صدر خریداران خارجی ملک در ترکیه را از آن خود کردند. پس از حمله روسیه به اوکراین خرید ملک توسط شهروندان روسی در ترکیه افزایش چشمگیری داشته است. بر پایه تازه‌ترین داده‌های سازمان آمار ترکیه (TÜIK توئیک) که ۲۸ خرداد منتشر شد، در ماه مه ۲۰۲۲ معامله ملک مسکونی در این کشور به نسبت ماه مشابه سال پیش حدود ۱۰۷ درصد افزایش یافته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دویچه وله: روس‌ها برای دومین ماه پیاپی در سال ۲۰۲۲ جایگاه ایرانیان در صدر خریداران خارجی ملک در ترکیه را از آن خود کردند. پس از حمله روسیه به اوکراین خرید ملک توسط شهروندان روسی در ترکیه افزایش چشمگیری داشته است.

بر پایه تازه‌ترین داده‌های سازمان آمار ترکیه (TÜIK توئیک) که ۲۸ خرداد منتشر شد، در ماه مه ۲۰۲۲ معامله ملک مسکونی در این کشور به نسبت ماه مشابه سال پیش حدود ۱۰۷ درصد افزایش یافته است.

بخشی از این افزایش به دلیل استقبال چشمگیر شهروندان خارجی از خرید ملک در ترکیه بوده که در ماه مه به نسبت سال پیش جهشی ۲۳۶ درصدی داشته است.

در پی تجاوز نظامی سربازان روسی به خاک اوکراین که ۲۴ فوریه روسیه آغاز شد خرید ملک در ترکیه توسط شهروندان این دو کشور روندی رو به افزایش یافت.

روس‌ها جایگزین ایرانی‌ها در معاملات املاک ترکیه

به گزارش خبرگزاری آناتولی، آمار توئیک حاکی است روس‌ها در ماه گذشته هزار و ۲۷۵ خانه در ترکیه خریده‌اند و برای دومین ماه جای ایرانیان در صدر خریداران خارجی ملک را به خود اختصاص دادند.
ایرانیان تقریبا در تمام ماه‌های دو سال گذشته در صدر جدول خریداران خارجی ملک در ترکیه قرار داشتند و طی سه ماه ابتدایی سال جاری نیز این جایگاه را حفظ کرده بودند.

در ماه مارس ایرانیان با خرید ۷۸۴ خانه در ترکیه بار دیگر صدر نشین شدند و عراقی‌ها با خرید ۷۴۱ واحد مسکونی در جایگاه دوم قرار گرفتند.

روس‌ها در ماه مارس ۵۴۷ ملک در ترکیه خریدند که به نسبت ماه قبل حدود ده درصد افزایش داشت اما فقط جایگاه سوم را نصیب آنها کرد.

دو و نیم برابر شدن خرید روس‌ها طی سه ماه

روند خرید خانه در ترکیه توسط روس‌ها از ماه آوریل جهشی شد و آنها با خرید هزار و ۱۵۲ واحد مسکونی ایرانیان و عراقی‌ها را پشت سر گذاشتند.

به این ترتیب روس‌ها در ماه آوریل بیش از دو برابر ماه قبل و در ماه مه فراتر از دو و نیم برابر ماه فوریه در ترکیه خانه خریده‌اند.

در دو ماه گذشته اوکراینی‌ها هم به جمع خریداران اصلی مسکن در ترکیه پیوستند و در ماه مه با خرید ۲۴۱ واحد مسکونی، پس از سه کشور صدرنشین و آلمانی‌ها، در جایگاه پنجم قرار گرفتند. خانه‌های خریداری شده توسط اوکراینی‌ها فقط شش واحد کمتر از آلمانی‌ها بوده است.

در حالی که خریداران جدید روسی و اوکراینی بیشتر به خرید ملک در منطقه آنتالیا و کنار دریای مدیترانه تمایل دارند، کلانشهر استانبول همچنان محبوب‌ترین شهر برای خارجیان خریدار خانه و آپارتمان در ترکیه است.

به گزارش سازمان آمار ترکیه خارجیان در پنج ماه نخست سال جاری میلادی در مجموع ۲۶ هزار و ۷۵۳ واحد مسکونی در ترکیه خریده‌اند که نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۷۰ درصد بیشتر بوده است.

نظرات بینندگان