arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۱۷۱۹
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۰۹ - ۲۹ خرداد ۱۴۰۱

چمران: رفتنِ زاکانی به دولت صحت ندارد / نفوذ به سامانه های شهرداری از طریق سایت «تهران من» بود / هنوز سامانه‌های مورد هجوم شهرداری عملیاتی نشده

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به شایعه جدایی علیرضا زاکانی از شهرداری تهران اظهار داشت: چنین خبری صحت ندارد، من این موضوع را نه از زاکانی و نه از همکاران او نشنیدم و وقتی این موضوع را جویا شدم گفتند که اصلا این خبر صحت ندارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: رئیس شورای اسلامی شهر تهران درباره شایعه جدایی علیرضا زاکانی از شهرداری تهران اعلام کرد: چنین خبری صحت ندارد.

مهدی چمران روز یکشنبه پیش از آغاز هفتاد و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به شایعه جدایی علیرضا زاکانی از شهرداری تهران اظهار داشت: چنین خبری صحت ندارد، من این موضوع را نه از زاکانی و نه از همکاران او نشنیدم و وقتی این موضوع را جویا شدم گفتند که اصلا این خبر صحت ندارد.

به گفته وی، قطعا زاکانی در شهرداری تهران به کار خود ادامه خواهد داد.

هنوز سامانه‌های شهرداری عملیاتی نشده است

رییس شورای اسلامی شهر تهران بابیان اینکه هنوز سامانه‌های شهرداری پس از حمله سایبری به طور کامل عملیاتی نشده است، افزود: رمزها در حال تغییر است و چون از طریق سامانه تهران من نفوذ کرده، نیروها در تلاش هستند راه‌های نفوذ را در این سامانه و دیگر سامانه‌ها ببندند.

به گفته وی، کمی زمان نیاز است تا سامانه‌ها به روز شوند هرچند پرونده‌ها و مباحث مالی به قوت خود باقی است اما برای موارد کوچک، ناچار هستند توصیه‌های امنیتی را رعایت کنند.

چمران در خصوص ارائه گزارش قرارگاه حمل و نقل در جلسه امروز (یکشنبه) شورا نیز گفت: ما هفته گذشته خواستیم شهرداری در خصوص اتوبوس و مترو گزارش ارائه دهد که در این جلسه این گزارش ارائه خواهد شد.

وی ادامه داد: ما هنوز اتفاق خاصی در زمینه حمل و نقل و ترافیک نمی‌بینیم و با کمک شهردار و دولت که باید در این زمینه فعال باشد، به دنبال این هستیم مشکلات را در زمینه حمل و نقل برطرف کنیم.

چمران با بیان اینکه خاصیت قرارگاه عملیاتی بودن آن است، افزود: این قرارگاه‌ها باید نتیجه ملموس داشته باشد و اینکه درخواست کردیم معاون حمل و نقل ترافیک گزارش ارائه دهد می‌خواهیم بدانیم چگونه عمل کرده و چه مشکلاتی وجود دارد.

وی گفت: ترافیک مسائلی را ایجاد کرده و شورا موظف است در رسیدن به راه حل کمک کند و من هنوز امیدوارم بتوانیم کاری انجام دهیم.

نظرات بینندگان