arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۱۷۹
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۲۱ - ۰۸ تير ۱۳۹۱

اعتراض سازمان ملل ، اشتون و اسرائیل به اظهارات معاون اول احمدی نژاد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
اظهارات اخیر معاون اول رئیس جمهور ایران درباره ارتباط صهیونیست ها و مواد مخدر، با واکنش مقامات اسرائیلی و بین المللی روبه رو شد.

به گزارش عصرایران به نقل از رویترز، "اویگدور لیبرمن" وزیر امور خارجه اسرائیل در واکنش به اظهارات اخیر رحیمی گفت: ادامه حضور نمایندگانی از سازمان ملل متحد و کشورهای اروپایی در همایش های برگزار شده در تهران که شاهد بدترین نوع از یهودستیزی است ، باعث افزایش مشروعیت حکومت ایران می شود.

رحیمی در نشست روز جهانی مبارزه با مواد مخدر در تهران سخنرانی کرده بود. نمایندگانی از طرف سازمان ملل متحد  و شماری از دیپلمات های اروپایی نیز در این مراسم حاضر شده بودند.

وزیر امور خارجه اسرائیل در بیانیه ای گفت: دولت ایران از دیوانگان تشکیل نشده است بلکه آنها متعصب و یهودستیز و دارای برنامه و نقشه مفصل جهانی هستند که شامل نابودی اسرائیل است همانگونه به صورت علنی و با صراحت آن را بیان می کند.

لیبرمن همچنین با تشبیه ایران به آلمان نازی گفت: اسرائیل پس از هلوکاست اجازه نمی دهد آزاری به هیچ یهودی برسد.

وی همچنین مدعی شد: اگر جامعه بین الملل جلوی فعالیت های هسته ای ایران را نگیرد این مسئله می تواند به فاجعه و تهدید صلح جهانی منجر شود.

واکنش دبیر کل سازمان ملل متحد

سازمان ملل متحد هم در واکنش به این موضوع اعلام کرد که بان کی مون دبیر کل این سازمان دوباره از مقامات ایرانی خواست از هر گونه اظهارنظر یهودستیزانه ای خودداری کنند.

در بیانیه سازمان ملل آمده است: بان کی مون معتقد است از جمله مسئولیت های سران کشورها این است که تشویق به همبستگی و تفاهم کنند . بان کی مون به شدت از اظهارات درباره نفرت و تعصب دینی اظهار تاسف می کند.

موضع گیری اشتون

کاترین اشتون مسئول عالی سیاست خارجی اتحادیه اروپا هم در واکنش به اظهارات رحیمی گفت: اظهارات محمد رضا رحیمی معاون اول رئیس جمهور ایران ، یهودستیزانه و غیرقابل پذیرش است.

"مایا کوسیانتیچ" سخنگوی اشتون گفت که وی به شدت از  اظهارات نژادپرستانه و یهودستیزانه  معاون اول رئیس جمهور ایران ناخرسند است. این اظهارات غیرقابل قبول هستند و نباید آنها را دست کم گرفت.

یک دیپلمات غربی حاضر در این مراسم هم به رویترز گفت: سخنان رحیمی که 10 دقیقه طول کشید باعث شد تا او گیچ و شگفت زده شود.

این دیپلمات غربی که خواست نامش برده نشود افزود: چنین سخنانی را قبل از این هم شنیده بودیم اما این سخنان رحیمی به مراتب بدتر از آن سخنان بود. این سخنان درباره مواد مخدر نبود.

رحیمی چه گفته بود؟

محمد رضا رحيمي معاون اول رئیس جمهور ایران روز سه شنبه گذشته در مراسم روز جهاني مبارزه با مواد مخدر در تهران مطالبی را بیان کرد .

بخش هایی از اظهارات رحیمی به نقل سایت ریاست جمهوری ایران به این شرح است:

-     توسعه مواد مخدر و گسترش آن در سطح جهان ريشه در آموزه هاي نادرست كتاب تلمود دارد كه مربوط به صهيونيست ها مي باشد. در كتاب تلمود (یکی از کتاب های مقدس یهودیان) آموزش داده مي شود كه رسيدن به ثروت و به دست آوردن درآمد از هر طريق ممكن چه مشروع و چه نامشروع ، مجاز ميباشد كه اين در حقيقت نقطه آغاز حركت عليه همه بشريت است .

-     جنگ شوروي سابق را صهيونيست ها به راه انداختند و پس از بررسي ها معلوم شد كه حتي يك صهيونيست در ميان كشته شدگان وجود ندارد .

-    در مناطق گوناگون جهان هر جا خوني ريخته مي شود ، مسلمانان در ميان كشته شدگان به چشم مي خورند كه از آن جمله مي توان به جنگ بوسني و هرزگووين در قلب اروپا ، كشمير ، افغانستان، پاكستان ، عراق و يمن اشاره كرد كه پشت صحنه همه اين جنگ ها صهيونيست ها بودند.

-    محال است، در نقطه اي از جهان آلودگي وجود داشته باشد و دست صهيونيست ها در كار نباشد ، تخريب توسط صهيونيست ها تنها با مواد مخدر صورت نمي گيرد بلكه با استفاده از تخدير فرهنگي نيز شرايطي را به وجود مي آورند با ايجاد فاصله بين فرزندان و والدين كانون خانواده را هدف قرار مي دهند .

-    تعاليم حضرت عيسي (ع) و موسي (ع) مبارزه با ظلم است و در هيچ مكتبي رفتار صهيونيست ها قابل توجيه نيست و هدف تلمود تنها ويران كردن تمام جهان است.

-    البته يهوديان اصيل كه پيرو حضرت موسي (ع) هستند براي ما قابل احترام بوده و تنها با يهوديان صهيونيست مخالفت داريم .

-    اصل تجارت مواد مخدر در سطح جهان در دست رژيم صهيونيستي است.
نظرات بینندگان