arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۱۸۱۸
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۷ - ۲۹ خرداد ۱۴۰۱

تشکیل نخستین اتحادیه کارکنان فروشگاه‌های اپل در آمریکا

کارکنان فروشگاه اپل در شهر توسان ایالت مریلند در آمریکا به تشکیل نخستین اتحادیه کارکنان فروشگاه‌های اپل در آمریکا رای دادند. این کارکنان می‌گویند با پیوستن به اتحادیه در پی افزایش حقوق خود و حق اظهارنظر در زمینه‌هایی، چون ساعت کار، میزان دستمزد و ایمنی حین کار هستند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بی بی سی: کارکنان فروشگاه اپل در شهر توسان ایالت مریلند در آمریکا به تشکیل نخستین اتحادیه کارکنان فروشگاه‌های اپل در آمریکا رای دادند.

این کارکنان می‌گویند با پیوستن به اتحادیه در پی افزایش حقوق خود و حق اظهارنظر در زمینه‌هایی چون ساعت کار، میزان دستمزد و ایمنی حین کار هستند.

در رای‌گیری کارکنان فروشگاه‌های اپل در توسان، پیوستن به اتحادیه با ۶۵ رای مثبت در برابر ۳۳ رای منفی تصویب شد.

کارکنان فروشگاه اپل در توسان از حمایت اتحادیه قدیمی «ماشین‌کاران و کارکنان هوافضا» برخوردار بودند و رابرت مارتینز رئیس این اتحادیه این «پیروزی تاریخی‌» را به کارکنان اپل تبریک گفت.

کارکنان اپل حداقل در دو فروشگاه دیگر هم در تلاش برای پیوستن به اتحادیه هستند.

اتحادیه‌های کارگری در آمریکا نسبت به اروپا رواج کمتری دارند، اما همچنان از حمایت قانونی برخوردارند.

بر اساس قوانین آمریکا برای تشکیل اتحادیه، یا کارفرما باید داوطلبانه آن را به رسمیت بشناسد یا حداقل ۳۰ درصد کارکنان مجموعه با امضای خود خواهان تشکیل آن شوند تا انتخابات آن زیر نظر «کمیته ملی روابط کار» رسمیت پیدا کند.

بسیاری از کمپانی‌های بزرگ آمریکایی، از جمله آمازون و اپل، طی سال‌های اخیر متهم شده‌اند که تاکتیک‌هایی را برای بازداشتن یا دلسردی کارگران از پیوستن به اتحادیه به کار گرفته‌اند.

نظرات بینندگان